Ponadto firma Opel zwiększyła swój udział w rynku europejskim o 0,1 punktu procentowego (do 5,64 procent).

Wzrost ten uzyskano w szczególności dzięki dobrym wynikom osiągniętym w Niemczech. Na rodzimym rynku firmy Opel sprzedaż wzrosła w kwietniu o około siedem procent. Udział firmy w rynku wyniósł w kwietniu 7,26 procent — był to najwyższy kwietniowy udział w rynku w segmencie samochodów osobowych od 2011 r. Firma Opel poprawiła także wyniki sprzedaży, m.in. w Turcji (+68 procent), Irlandii (+42 procent), Grecji (+34 procent) i Polsce (+24 procent). Producent samochodów z siedzibą w Rüsselsheim zwiększył swoją sprzedaż łącznie w 19 krajach.

W okresie od stycznia do kwietnia 2015 r. samochodów marki Opel wzrosła o 3,3 procent, podczas gdy europejski rynek motoryzacyjny ogółem odnotował wzrost o 2,6 procent.

W dalszym ciągu dużą popularnością wśród nabywców cieszy się Opel Mokka. Jego sprzedaż w kwietniu 2015 r. wzrosła niemal o 30 procent. Liczba nowych rejestracji Opla Corsy również zwiększyła się o 20 procent. Firma Opel otrzymała ponad 200 000 zamówień na swój najlepiej sprzedający się miejski samochód. Sprzedaż lekkich pojazdów użytkowych Vivaro i Movano rosła jeszcze szybciej — odpowiednio o 30,5 i 32,5 procent.

Nasza sprzedaż była lepsza od rynku pomimo utrzymujących się trudnych warunków. Jest to kolejny dowód na efekty naszej ofensywy produktowej” — powiedział Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej Grupy Opel. „Spodziewamy się dalszego wzrostu dzięki wprowadzeniu modelu KARL, naszego asystenta mobilności i serwisu – systemu Opel OnStar oraz nowej Astry, którą zaprezentujemy we wrześniu podczas salonu motoryzacyjnego IAA 2015 we Frankfurcie”.

Opel realizuje obecnie największą ofensywę produktową w swojej historii. Do 2018 r. producent samochodów wprowadzi na rynek 27 nowych modeli i 17 nowych silników. Celem jest osiągnięcie znacznego wzrostu w całej Europie.