Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Oto najpopularniejszy obecnie samochód elektryczny w Polsce i Europie

Oto najpopularniejszy obecnie samochód elektryczny w Polsce i Europie

W ciągu pierwszej połowy 2018 roku zarejestrowano w Polsce 273 045 nowych samochodów osobowych. Z tej liczby 294 sztuki stanowią samochody czysto elektryczne. To nadal niewiele, ale ponad dwukrotnie więcej niż rok wcześniej.

Nissan Leaf II
Nissan Leaf IIŹródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki

Trend jest rosnący, więc jest i będzie o co walczyć. Jaki samochód sprzedaje się najlepiej w tej chwili? Nissan Leaf. Od stycznia do czerwca 2018 roku na polskim rynku zarejestrowano 158 egzemplarzy tego modelu.

- Rynek samochodów elektrycznych w Polsce zaczął nabierać tempa. Rosnąca świadomości klientów, w połączeniu z wprowadzoną w tym roku ustawą o elektromobilności spowodowały ogromny wzrost zainteresowania naszymi produktami. W głównej mierze sytuacja dotyczy firm oraz instytucji administracji państwowej, jednak liczba zapytań od klientów indywidualnych jest naprawdę imponująca. W rezultacie naszym aktualnym priorytetem jest sprostanie temu rosnącemu zapotrzebowaniu. Nie zapominamy jednak o działaniach w innych, kluczowych dla rozwoju elektromobilności w Polsce obszarach, takich jak rozbudowywanie infrastruktury stacji ładowania – komentuje Robert Prusiński, Dyrektor oddziału Nissana w Polsce.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Nissan rozpoczął produkcję kompaktowego modelu z napędem elektrycznym już w 2010 roku. W Polsce Leaf pierwszej generacji był dostępny od drugiej połowy 2013 roku (jego produkcję zlokalizowano w Sunderland, w Wielkiej Brytanii). Pod koniec 2017 roku w polskiej ofercie pojawiła się druga generacja tego modelu. Akumulator o pojemności 40 kWh zapewnia 270 km zasięgu po pełnym naładowaniu (cykl mieszany WLTP).

Elektryczny kompakt Nissana cieszy się dużą popularnością w całej Europie. W pierwszej połowie tego roku zarejestrowano już ponad 18 tys. sztuk modelu Leaf.

Rynek samochodów elektrycznych nie jest jeszcze zbyt rozbudowany (w przeciwieństwie do hybryd i hybryd plug-in). Obecnie największą konkurencję dla Nissana Leaf (kosztuje od 153 800 zł) mogą stanowić auta tej samej klasy: Hyundai Ioniq Electric (od 157 500 zł) czy Volkswagen e-Golf (od 164 890 zł). Jest jeszcze oryginalne BMW i3 (od 165 000 zł).

Pozostałe modele są gadżeciarskie (Renault Twizy), małe i stosunkowo drogie (Smart Fortwo i Fofour EQ, Volkswagen e-up!, Renault Zoe) lub są to samochody dostawcze (Nissan e-NV200, Renault Kangoo Z.E.). Tesla wciąż nie jest oficjalnie dostępna na polskim rynku. Z autami tej marki zamierza rywalizować Jaguar, który właśnie rozpoczął sprzedaż modelu I-Pace, ale to już najwyższa półka cenowa (od 354 900 zł).

Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków