Trend jest rosnący, więc jest i będzie o co walczyć. Jaki samochód sprzedaje się najlepiej w tej chwili? Nissan Leaf. Od stycznia do czerwca 2018 roku na polskim rynku zarejestrowano 158 egzemplarzy tego modelu.

- Rynek samochodów elektrycznych w Polsce zaczął nabierać tempa. Rosnąca świadomości klientów, w połączeniu z wprowadzoną w tym roku ustawą o elektromobilności spowodowały ogromny wzrost zainteresowania naszymi produktami. W głównej mierze sytuacja dotyczy firm oraz instytucji administracji państwowej, jednak liczba zapytań od klientów indywidualnych jest naprawdę imponująca. W rezultacie naszym aktualnym priorytetem jest sprostanie temu rosnącemu zapotrzebowaniu. Nie zapominamy jednak o działaniach w innych, kluczowych dla rozwoju elektromobilności w Polsce obszarach, takich jak rozbudowywanie infrastruktury stacji ładowania – komentuje Robert Prusiński, Dyrektor oddziału Nissana w Polsce.

Nissan rozpoczął produkcję kompaktowego modelu z napędem elektrycznym już w 2010 roku. W Polsce Leaf pierwszej generacji był dostępny od drugiej połowy 2013 roku (jego produkcję zlokalizowano w Sunderland, w Wielkiej Brytanii). Pod koniec 2017 roku w polskiej ofercie pojawiła się druga generacja tego modelu. Akumulator o pojemności 40 kWh zapewnia 270 km zasięgu po pełnym naładowaniu (cykl mieszany WLTP).

Elektryczny kompakt Nissana cieszy się dużą popularnością w całej Europie. W pierwszej połowie tego roku zarejestrowano już ponad 18 tys. sztuk modelu Leaf.

Rynek samochodów elektrycznych nie jest jeszcze zbyt rozbudowany (w przeciwieństwie do hybryd i hybryd plug-in). Obecnie największą konkurencję dla Nissana Leaf (kosztuje od 153 800 zł) mogą stanowić auta tej samej klasy: Hyundai Ioniq Electric (od 157 500 zł) czy Volkswagen e-Golf (od 164 890 zł). Jest jeszcze oryginalne BMW i3 (od 165 000 zł).

Pozostałe modele są gadżeciarskie (Renault Twizy), małe i stosunkowo drogie (Smart Fortwo i Fofour EQ, Volkswagen e-up!, Renault Zoe) lub są to samochody dostawcze (Nissan e-NV200, Renault Kangoo Z.E.). Tesla wciąż nie jest oficjalnie dostępna na polskim rynku. Z autami tej marki zamierza rywalizować Jaguar, który właśnie rozpoczął sprzedaż modelu I-Pace, ale to już najwyższa półka cenowa (od 354 900 zł).