- Poprzednik nowego autobusu jest wykorzystywany w polskim wojsku. W 2012 roku armia zamówiła 27 egzemplarzy
- Tourismo zajmuje pierwsze miejsce w Polsce w rankingu rejestracji nowych autobusów turystycznych
- Odchudzanie dotyczy też autobusów. Nowy model jest lżejszy niemal o 200 kg od poprzednika
Mercedes ma powody do świętowania na naszym rynku. Według analiz PZPM i JMK zajmuje pierwsze miejsce w statystykach. Od stycznia do sierpnia 2017 r. w rankingu pierwszych rejestracji nowych autobusów w Polsce Mercedes zajął czołową lokatę. Autorzy wliczyli jednak także zabudowane podwozia Mercedes Benz, które mogą być rejestrowane pod inną marką.
Według analiz infobus Mercedes jest także liderem w kategorii autobusów turystycznych. Tourismo to prawdziwy hit marki. Od początku roku zarejestrowano w Polsce aż 139 egzemplarzy (na drugim miejscu jest Setra z wynikiem 67 sztuk). Z Tourismo korzystają nie tylko rodzimi przewoźnicy turystyczni ale także polskie wojsko. W 2012 roku armia zamówiła 27 egzemplarzy.
Po 11 latach produkcji pora na nowy model. Mercedes chwali się, że żaden inny autobus w klasie nie jest tak bezpieczny. Tourismo wyposażono bowiem w spory pakiet funkcji wspomagających kierowcę. Jednym z najważniejszych jest funkcja automatycznego hamowania awaryjnego ABA 4, która rozpoznaje nie tylko inne pojazdy czy obiekty stacjonarne (np. budynki) ale również pieszych. Układ wykorzystuje dane z wielofunkcyjnego systemu radarowego o zasięgu do 250 metrów. Zasięg skanowania uzależniono od rodzaju rozpoznawanego obiektu. Samochody rozpoznawane są nie dalej niż 250 m od radaru. W przypadku rowerów i podobnych odległość wynosi 160 m a dla pieszych 80 m. Dodatkowo system wspomagany jest przez radar krótkiego zasięgu (do 70 m).
Na liście wyposażenia znalazły się także takie dodatki jak asystent jazdy w korku oraz AtAs czyli asystent koncentracji (monitorowanie zachowania kierowcy i ocena jego zmęczenia). Ponadto zastosowano tzw. przednią osłonę kolizyjną, czyli komplet rozwiązań chroniących kierowcę i pilota przed skutkami zderzenia czołowego (m.in. rama z fotelami może się nieznacznie odsunąć do tyłu w razie kolizji).
Nowe Tourismo będzie oferowane w kilku wariantach: trzech długościach nadwozia (od 12,3 m do 14 m), z dwoma różnymi kokpitami oraz wersjach dla ruchu lewo- i prawostronnego. Do tego jeszcze dwa silniki do wyboru: OM 470 (10,7 l i moc 456 KM) oraz OM 936 (7,7 l i 354 KM). W przypadku skrzyń biegów wybierać można pomiędzy zautomatyzowaną wersją 8 biegową oraz 6 biegową ręczną.