Auto Świat Wiadomości Aktualności Otworzyli "fabrykę" używanych części. Będą znacznie tańsze

Otworzyli "fabrykę" używanych części. Będą znacznie tańsze

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Używane podzespoły samochodowe można kupić w wielu miejscach. Niekiedy można nawet znaleźć na wysypiskach w okolicznych lasach (zwykle wtedy, gdy złodzieje dokonali pospiesznej rozbiórki samochodu). Francuzi uznali, że to dobry pomysł na biznes i otworzyli fabrykę używanych części.

Renault — fabryka używanych części zamiennych
Zobacz galerię (7)
Renault
Renault — fabryka używanych części zamiennych

Nie wszystkie ciężarówki wycofane z użytku trafiają do prasy w punkcie złomu. Renault Trucks odkryło, że na starych pojazdach można nieźle zarobić i wzorem stacji demontażu bierze się za pozyskiwanie i handel starymi częściami. Stąd nowy zakład w Venissieux we Francji, który w firmowej nomenklaturze nazwano fabryką używanych części. To część planu przestawienia działalności przemysłowej na gospodarkę o obiegu zamkniętym.

W zakładzie o powierzchni 3 tys. m2 do demontażu trafią ciężarówki o dużym przebiegu. Wbrew pozorom wiele komponentów z nich dalej może służyć w innych pojazdach. Nie jest bowiem tajemnicą, że projektowane są one tak, by wytrzymać przebieg nawet ponad 1,5 mln km. Na liście nie zabraknie takich pozycji jak: kompletne silniki, skrzynie biegów, kabiny, zbiorniki paliwa, zderzaki i inne elementy, które nie noszą śladów wyraźnego zużycia.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Każdy ze zdemontowanych elementów przejdzie standardową kontrolę, czyszczenie i ponowne znakowanie. Następnie trafi do firmowego sklepu Renault Trucks oraz do dilerów. Francuzi przekonują, że używane części będą średnio o 50-60 proc. tańsze od nowych. Podobnie jak nowe elementy nie zabraknie także firmowej gwarancji.

Nie wszystko trafi na półkę w sklepie

To, co nie nadaje się do odsprzedaży, nie trafi na złom, ale od razu do pieca. Renault zamierza bowiem wysyłać regularne dostawy do pobliskiej odlewni. Tak będzie np. w przypadku elementów ramy.

Wbrew pozorom sam pomysł na wykorzystanie starych ciężarówek nie jest tak nowy, jak mogłoby się wydawać. Okazuje się, że w zakładach w Bourg-en-Bresse i Limoges we Francji Renault odnawia używane pojazdy. Regenerowane modele przygotowywane są stosownie do zaleceń klientów poszukujących tańszych pojazdów niż fabrycznie nowe.

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków