W Europie Octavia przeszła zabieg faceliftingu już jesienią 2008 roku, ale w Chinach wciąż oferowano poprzednią wersję.
Jednak już w najbliższych tygodniach Octavia, podobnie jak Superb, pojawią się w nowej wersji przygotowanej specjalnie dla tego rynku. Auta te różnią się od aktualnych generacji sprzedawanych w Europie. Oba modele otrzymały diodowe tylne światła zespolone, co nie jest oferowane na starym kontynencie. To rozwiązanie ma zwiększyć bezpieczeństwo.
Różnice są też widoczne w jednostkach napędowych. Podstawowy silnik czterocylindrowy 1,6 FSI w Chinach nie posiada systemu bezpośredniego wtrysku. Jednostka o pojemności skokowej 2,0 litra ma moc tylko 88 kW. Obie oferowane są z pięciostopniową przekładnią manualna lub sześciostopniowym automatem Tiptronic.
Silnik o pojemności 1,4 TSI w wersji chińskiej ma moc 96 kW przy 5000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 220 Nm w zakresie od 1750 do 3500 obr./min. Montowany jest on z pięciostopniowa przekładnia manualna lub siedmiostopniowym automatem DSG. Także nieco różni się silnik 1,8 TSI o mocy 118 kW i momencie obrotowym 250 Nm, który w Chinach oferowany jest z siedmiostopniową przekładnią DSG.
Jak się okazuje Chińczycy przywiązują dużą wagę do luksusu i z tego powodu w bogatym wyposażeniu nie może brakować m.in. dwubarwnego wnętrza z drewnianymi elementami.
Škoda sprzedała w Chinach w 2009 roku 122 tys. samochodów, ale tegoroczne plany przewidują kolejny wzrost.