- BYD został strategicznym partnerem motoryzacyjnym Interu Mediolan i dostarczy klubowi około 70 pojazdów
- Piłkarze pierwszego zespołu, w tym Zieliński i Zalewski, otrzymają samochody BYD Sealion 7 w edycji inspirowanej barwami Nerazzurri
- Współpraca ze znaną włoską drużyną piłkarską ma pomóc również we wprowadzeniu na europejskie rynki luksusowej marki Denza
To pierwszy klub piłkarski, z którym BYD nawiązał współpracę, ale nie pierwszy raz, gdy koncern angażuje się w duże projekty związane z piłką nożną — w 2024 r. był jednym z głównych sponsorów EURO 2024 rozgrywanych w Niemczech, w 2025 r. wspierał także Mistrzostwa Europy do lat 21.
Zobacz też: Wyjmij z auta i idź do łazienki. Kabina prysznicowa będzie lśniła czystością
BYD i Inter Mediolan poinformowały, że partnerstwo ma charakter globalny, a umowa została podpisana na trzy lata. Chiński producent liczy na dużą popularność włoskiego zespołu w rodzimych Chinach i Ameryce Południowej. Oczywiście nie bez znaczenia jest także Europa.
BYD — co to za marka?
Firmę założono w 1994 r. i początkowo zajmowała się tylko produkcją akumulatorów. Dziś jest jednym ze światowych liderów w dziedzinie pojazdów elektrycznych i zrównoważonych rozwiązań mobilnych. BYD to jedna z najbardziej znanych chińskich marek w Europie.
Oferuje samochody w pełni elektryczne, a takze hybrydowe plug-in z oznaczeniem DM-i (PHEV). Gama składa się już z ośmiu modeli. Gama składa się już z ośmiu modeli. W ekspansji na europejskie rynki ma pomóc planowana fabryka samochodów na Węgrzech.
W ramach współpracy Grupa BYD dostarczy około 70 pojazdów, które zostaną przekazane do użytku kadrze zarządzającej, sztabowi szkoleniowemu oraz zawodnikom pierwszej drużyny.
Jakie chińskie samochody dla Interu Mediolan?
Wiemy, że Piotr Zieliński, Nicola Zalewski i jego koledzy z drużyny odbiorą samochody BYD Sealion 7 w specjalnej edycji inspirowanej barwami Nerazzurri. To średniej wielkości SUV z napędem elektrycznym o mocy od 230 kW (313 KM) do 390 kW (530 KM) i dużymi akumulatorami o pojemności od 82,5 do 91,3 kWh. Można przypuszczać, że piłkarze i działacze Interu otrzymają najwyższe wersje czteronapędowe, które kosztują od około 240 tys. złotych i przyspieszają do 100 km na godz. w 4,5 sekundy.
Dowiedz się więcej: BYD Sealion 7 to najlepszy chiński samochód, jakim jeździłem
Ten sam model w kolorach Interu trafi do standardowej oferty w ramach limitowanej edycji. Chińska marka pracuje ponadto nad dedykowanymi programami zakupu i wynajmu swoich pojazdów skierowanych do kibiców na całym świecie.
Druga marka BYD pojawi się w Europie
Przedstawiciele BYD nie ukrywają, że ustanowione partnerstwo z Interem Mediolan ma pomóc również we wprowadzeniu na europejskie rynki luksusowej marki Denza. Nieprzypadkowo zadebiutowała ona podczas tegorocznych targów Milan Design Week.
Na początku do sprzedaży trafią modele: Z9 i D9. Pierwszy ma nadwozie typu shooting brake i będzie konkurował m.in. z Porsche Taycanem czy Panamerą (do wyboru elektryk lub hybryda plug-in). Drugi to luksusowy van pokroju Mercedesa Klasy V.
Perzycztaj także: Chińczycy powiedzieli "BYD", teraz mówią "Denza"