Logo
WiadomościAktualnościPolska fabryka Volvo z wielkim zamówieniem na ponad 850 zelektryfikowanych autobusów

Polska fabryka Volvo z wielkim zamówieniem na ponad 850 zelektryfikowanych autobusów

Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Moda na elektryfikację transportu publicznego trwa w najlepsze. Miasta powoli zastępują autobusy z konwencjonalnym napędem (przede wszystkim diesla) nowszymi modelami zelektryfikowanymi. Nie oznacza to jednak, że komunikacja miejska przesiada się jedynie na modele w pełni elektryczne. W portfelu zamówień nie brak bowiem także wersji hybrydowych, które sprawdzają się szczególnie na dłuższych trasach i w tych miejscach, gdzie wciąż brakuje odpowiedniej infrastruktury dla pojazdów całkowicie elektrycznych.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Wymiana taboru to oczywiście dobre wiadomości dla producentów autobusów. Do fabryi Volvo we Wrocławiu w ciągu ostatnich miesięcy spłynęły zamówienia z ponad 50 europejskich miast (m.in. Aarhus w Danii, Hertogenbosch w Holandii, Luksemburga, Bodo i Alesund w Norwegii, Goteborg i Malmo w Szwecji). Wśród zamawiających nie zabrakło także klientów z Polski, m.in. Gliwice i Łódź. W sumie są to kontrakty na ponad 850 zelektryfikowanych autobusów (w pełni elektryczne oraz hybrydowe), z których część już zrealizowano (w przypadku pozostałych autobusy będą dostarczone w kolejnych miesiącach).

Przeczytaj też:

Większość zamówień dotyczy jednego z najnowszych modeli, czyli przegubowego Volvo 7900 Electric Articulated. To autobus, który wyposażono dwa silniki o mocy maksymalnej 2x200 kW oraz akumulatory o pojemności od 264 do 396 kWh. Ładowanie odbywa się z mocą nawet 450 kW (zależnie od stacji zasilania). Do wyboru dwa rodzaje zasilania, czyli ładowanie poprzez pantograf lub tradycyjne złącze CCS zainstalowane z przodu, boku lub tyłu pojazdu.

,,Wiele miast ma ambitne cele w zakresie poprawy jakości powietrza, a zelektryfikowana flota pojazdów miejskich stwarza nowe możliwości osiągnięcia tych celów. Kiedy w Göteborgu rozpocznie kursowanie flota naszych 145 autobusów elektrycznych, emisja CO2 zostanie ograniczona o 14,5 tys. ton rocznie, co odpowiada ok. 5 tys. samochodów z silnikiem diesla. Z kolei emisja tlenków azotu zmniejszy się o ok. 8 tys. kg rocznie, a poziom hałasu każdego autobusu zostanie zredukowany o 7 dB, co oznacza redukcję hałasu o połowę. Chcemy być liderem w zakresie rozwoju elektromobilności i długoterminowym partnerem dla wszystkich miast, które chcą zapewnić mieszkańcom lepszą jakość życia" – wyjaśnia Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.

Udostępnij:
Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium