Auto Świat Wiadomości Aktualności Polska fabryka Volvo z wielkim zamówieniem na ponad 850 zelektryfikowanych autobusów

Polska fabryka Volvo z wielkim zamówieniem na ponad 850 zelektryfikowanych autobusów

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Europejskie miasta konsekwentnie elektryfikują transport publiczny. Korzysta na tym m.in. wrocławska fabryka Volvo, która może poszczycić się imponującym portfelem zamówień złożonych w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. Do kilkudziesięciu miast trafiło lub trafi łącznie ponad 850 nowych autobusów z naszego kraju.

Volvo 7900 Electric
Volvo / Volvo
Volvo 7900 Electric
  • Do zakładów we Wrocławiu w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy spłynęły zamówienia z ponad 50 europejskich miast (m.in. z Danii, Holandii, Norwegii i Szwecji)
  • Większość zamówień dotyczy jednego z najnowszych modeli, czyli przegubowego Volvo 7900 Electric Articulated z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 2x200 kW
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Moda na elektryfikację transportu publicznego trwa w najlepsze. Miasta powoli zastępują autobusy z konwencjonalnym napędem (przede wszystkim diesla) nowszymi modelami zelektryfikowanymi. Nie oznacza to jednak, że komunikacja miejska przesiada się jedynie na modele w pełni elektryczne. W portfelu zamówień nie brak bowiem także wersji hybrydowych, które sprawdzają się szczególnie na dłuższych trasach i w tych miejscach, gdzie wciąż brakuje odpowiedniej infrastruktury dla pojazdów całkowicie elektrycznych.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Wymiana taboru to oczywiście dobre wiadomości dla producentów autobusów. Do fabryi Volvo we Wrocławiu w ciągu ostatnich miesięcy spłynęły zamówienia z ponad 50 europejskich miast (m.in. Aarhus w Danii, Hertogenbosch w Holandii, Luksemburga, Bodo i Alesund w Norwegii, Goteborg i Malmo w Szwecji). Wśród zamawiających nie zabrakło także klientów z Polski, m.in. Gliwice i Łódź. W sumie są to kontrakty na ponad 850 zelektryfikowanych autobusów (w pełni elektryczne oraz hybrydowe), z których część już zrealizowano (w przypadku pozostałych autobusy będą dostarczone w kolejnych miesiącach).

Przeczytaj też:

Większość zamówień dotyczy jednego z najnowszych modeli, czyli przegubowego Volvo 7900 Electric Articulated. To autobus, który wyposażono dwa silniki o mocy maksymalnej 2x200 kW oraz akumulatory o pojemności od 264 do 396 kWh. Ładowanie odbywa się z mocą nawet 450 kW (zależnie od stacji zasilania). Do wyboru dwa rodzaje zasilania, czyli ładowanie poprzez pantograf lub tradycyjne złącze CCS zainstalowane z przodu, boku lub tyłu pojazdu.

,,Wiele miast ma ambitne cele w zakresie poprawy jakości powietrza, a zelektryfikowana flota pojazdów miejskich stwarza nowe możliwości osiągnięcia tych celów. Kiedy w Göteborgu rozpocznie kursowanie flota naszych 145 autobusów elektrycznych, emisja CO2 zostanie ograniczona o 14,5 tys. ton rocznie, co odpowiada ok. 5 tys. samochodów z silnikiem diesla. Z kolei emisja tlenków azotu zmniejszy się o ok. 8 tys. kg rocznie, a poziom hałasu każdego autobusu zostanie zredukowany o 7 dB, co oznacza redukcję hałasu o połowę. Chcemy być liderem w zakresie rozwoju elektromobilności i długoterminowym partnerem dla wszystkich miast, które chcą zapewnić mieszkańcom lepszą jakość życia" – wyjaśnia Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
Powiązane tematy:VolvoProdukcjaFabryki
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków