Nazwa 718 Boxster to wyraz hołdu dla napędzanego 4-cylindrowymi centralnie umieszczonymi silnikami sportowego Porsche 718 z lat 60.

Sercem 718 Boxstera jest nowo opracowany 4-cylindrowy silnik typu bokser z turbodoładowaniem. Porsche 718 Boxster dysponuje 2-litrową jednostką o mocy 300 KM, a 718 Boxster S 2,5-litrową jednostką o mocy 350 KM. Ta druga ma turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek. W obu modelach wzrost mocy w stosunku do poprzedników wynosi 35 KM, przy obniżeniu spalania nawet o 13 proc.

Nowe jest zestrojenie podwozia i mocniejsze są hamulce, które zapewniają sportowe doznania z jazdy. Zmienił się także design – pomijając pokrywy bagażników, przednią szybę i dach, karoseria została całkowicie przeprojektowana. W kabinie uwagę zwraca nowy panel deski rozdzielczej oraz montowana w standardzie, najnowsza generacja systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM) z ekranem dotykowym. Na życzenie oferowany jest moduł nawigacji.

Nowe modele 718 Boxster mają poprawione osiągi. 718 Boxster – z przekładnią PDK oraz pakietem Sport Chrono – przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s (o 0,8 s szybciej) i rozwija prędkość maksymalną 275 km/h. 718 Boxster S z takim samym wyposażeniem na sprint do „setki” potrzebuje jedynie 4,2 s (o 0,6 s mniej), a jego prędkość maksymalna wynosi 285 km/h.

Koncepcja turbodoładowania Porsche służy poprawie osiągów przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa. W przypadku modelu 718 Boxster 4-cylindrowy silnik połączony z przekładnią PDK na każde 100 km w cyklu NEDC potrzebuje 6,9 l (o 1,0 l/100 km mniej). 2,5-litrowy bokser napędzający roadstera 718 Boxster S ze skrzynią PDK zużywa jedynie 7,3 l/100 km (o 0,9 l/100 km mniej).

Standardowo obie „718” wyposażone są w 6-biegową przekładnię manualną. Na życzenie dostępna jest dwusprzęgłowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK), teraz wyposażona w oszczędzające paliwo wirtualne biegi.

W polskich salonach nowe auta sportowe Porsche z silnikiem umieszczonym centralnie zadebiutują 30 kwietnia 2016 roku.