• Remastered, to Porsche 911 generacji 964, który jednak z wyglądu bardziej przypomina auta z początków produkcji
  • Samochód ma poprawione oświetlenie, poszerzone błotniki, a nawet spoiler otwierany przy określonych prędkościach. Wnętrze również zmodernizowano
  • Silnik pozostaje ten sam, co w oryginalnym modelu. To bokser chłodzony powietrzem o pojemności 3,6 litra i mocy 250 KM
  • Więcej takich historii znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Porsche 911 od początku swojego istnienia powoduje szybsze bicie serca, a każda kolejna generacja była doskonalsza i szybsza od poprzedniej. Na bazie klasycznych modeli powstaje także sporo projektów polepszających osiągi czy komfort, są też takie, które starają się z nich zrobić auta nowoczesne, choć cały czas z wyglądem z poprzedniej epoki. Do nich dołącza teraz polska firma 911Garage, która jednocześnie unowocześniła i postarzyła Porsche 911 w nadwoziu Targa, i nazwała go Remastered.

Porsche 911 Remastered — nowoczesność w starym wydaniu

Samochód został oparty na nadwoziu generacji 964 produkowanej w latach 1989 – 1993, jednak pierwszy rzut oka przemawia bardziej za przerobionym modelem F, czyli pierwszej generacji modelu. Wszystko za sprawą zmiany zderzaków zarówno z przodu, jak i z tyłu oraz zastosowaniu świateł ze starszego modelu. Jedynie reflektory zostały zastąpione nowoczesnymi, wyposażonymi w soczewki i światła LED do jazdy dziennej.

Zmiany jednak nie kończą się tylko na światłach. Nadkola samochodu zostały poszerzone o 30 mm, tak by mogły pomieścić 17-calowe felgi stworzone specjalnie dla tego projektu i oparte na wzorze z lat 60. Zmieniony jest także m.in. korek wlewu, lusterka i tylny spoiler, który otwiera się i zamyka przy wybranych prędkościach.

Porsche 911 Remastered — klasyczna elegancja

W środku Remastered już bardziej przypomina Porsche 911 generacji 964, jednak zmian także jest sporo. Fotele i boczki drzwi to kombinacja charakterystycznej kratki i skóry Nappa. Swój wkład w kolorystykę wnętrza może mieć również sam nabywca. Personalizacji podlega deska rozdzielcza, kolory obwódek zegarów czy przycisku sygnału dźwiękowego. Przebudowany tunel środkowy podobnie, jak podłokietniki w drzwiach malowane mogą być na dowolny kolor lub na przykład barwę karoserii. Gałka zmiany biegów ma na szczycie kształt korka wlewu paliwa, a kierownica, to MOMO Prototipo wykończona skórą Nappa i przeszyta szwem w kolorach tapicerki. Idealnie komponuje się z całym wnętrzem.

911Garage nie zapomniał o nowoczesności. System audio oparto na radioodtwarzaczu z oferty klasycznych akcesoriów Porsche, który dzięki klasycznemu wyglądowi pasuje do wnętrza, ale zapewnia możliwość sparowania telefonu i korzystania z nawigacji.

Porsche 911 Remastered — poprawa fabryki

Mechanika w Remastered to niemal produkcyjne Porsche 911. Samochód napędza oczywiście bokser chłodzony powietrzem o pojemności 3,6 litra, którego moc wynosi 250 KM i 310 Nm momentu obrotowego. Motor został poddany rewizji i doprowadzony do stanu idealnego. Jedynym elementem, który został zmieniony, jest cały układ wydechowy, poczynając od kolektorów wydechowych, a kończąc na lśniącej podwójnej końcówce wyglądającej spod zderzaka.

W miejsce seryjnego zawieszenia zdecydowano się zamontować kompletny zestaw firmy KW suspensions, w skład którego wchodzą gwintowane amortyzatory oraz sprężyny z możliwością regulacji wysokości. Klienci konfigurujący Remastered mogą wybierać spośród czterech dostępnych zestawów — od Variant 1 do Variant 3 lub model z elektrycznie sterowaną pracą amortyzatorów. Dzięki temu prowadzenie samochodu uległo poprawie, a komfort podróżowania jest dalej na tym samym poziomie, co w oryginalnym 911. W przedniej osi zmodyfikowano także układ hamulcowy, który pochodzi z najmocniejszej odmiany Porsche 911 serii 964, zatem droga hamowania uległa skróceniu.

Firma dokonała ładnej przeróbki, w której można dostrzec ducha dawnych lat, lecz oferuje przy tym nowoczesne rozwiązania poprawiające komfort. 911Garage jest na tyle dumne i pewne swojego samochodu, że daje na niego trzy lata gwarancji.