Porsche 911 R to purystyczny samochód sportowy w klasycznej formie. Auto czerpie z modelu GT3 RS, ale wygląda dosyć zwyczajnie. Taki był właśnie zamysł producenta. 911 R jest napędzane wolnossącym silnikiem typu bokser o pojemności 4 litrów, który współpracuje z ręczną skrzynią biegów, a nie z PDK. Sześciocylindrowy motor generuje 500 KM mocy. W porównaniu do 911 GT3 RS, „erka” jest od niego o 50 kg lżejsza (waży 1370 kg). Sprint do pierwszej „setki” trwa tylko 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 323 km/h. Nowy model „911-ki” wyceniono na 938 720 zł. W Polsce będzie to biały kruk, nie ze względu na cenę, a na ograniczoną dostępność. Porsche zapowiedziało, że na wszystkie rynki wyprodukuje tylko 991 egzemplarzy.

Drugą polską premierą Porsche jest zmodernizowany Boxster, który który razem z Caymanem otrzyma oznaczenie 718 (nawiązanie do Porsche 718 z lat sześćdziesiątych). Największą nowością, poza zmianami stylistycznymi i w wyposażeniu, są czterocylindrowe silniki z turbodoładowaniem - mocniejsze i oszczędniejsze, według zapewnień producenta. Podstawowy wariant 718 Boxster jest napędzany dwulitrową jednostką o mocy 300 KM, a „eska” - jednostką o pojemności 2,5 litra i mocy 350 KM.

Na stoisku Porsche będzie czekać w sumie 11 samochodów oraz kolekcja ekskluzywnych akcesoriów Porsche Driver’s Selection. Targi Poznań Motor Show 2016 odbędą się w dniach 31 marca - 3 kwietnia (31 marca jest dniem prasowym).