Jak zwykle będziemy dla naszych Czytelników prowadzili bezpośrednią ralację z przebiegu imprezy. Na wstępie informacje, które zapewne przydadzą się kibicom...

Harmonogram rajdu (różnica czasu - minus pięć godzin)

Czwartek, 3 maja

Start do rajdu - godz. 18.30;OS 1: River Plate Stadium (2,4 km) godz. 18.35;

Piątek 4 maja

Wyjazd samochodów z park fermé - godz. 8.50;Serwis A (30 minut) - godz. 9.00;OS2: Capilla del Monte - San Marcos 1 (22,95 km) godz. 10.45;OS3: San Marcos - Cuchi Corral 1 (19,24 km) godz. 11.22;OS4: Villa Giardino - La Falda 1 (15,50 km) godz. 12.20;OS5: Valle Hermoso - Casagrande 1 (10,95 km) godz. 12.51;OS6: Cosquín - Tanti 1 (11,27 km) godz. 13.32;Komasacja: Villa Carlos Paz (15 minut) godz. 14.11;Serwis B (30 minut) - godz. 14.26;OS7: Capilla del Monte - San Marcos 2 (22,95 km) godz. 16.11;OS8: San Marcos - Cuchi Corral 2 (19,24 km) godz. 16.48;OS9: Estadio Córdoba 1 (2,40km) godz. 19.05;Serwis C (45 minut) - godz. 19.45.

Sobota, 5 maja

Wyjazd samochodów z park fermé - 6.45;Serwis D (10 minut) - godz. 6.55;OS10: La Cumbre - Agua de Oro ( 18,70 km) godz. 8.23;OS11: Ascochinga - La Cumbre (23,28 km) godz. 9.21;OS12: Villa Giardino - La Falda 2 (15,5 km) godz. 10.14;OS13: Valle Hermoso - Casagrande 2 (10,95 km) godz. 10.45;OS14: Cosquín - Tanti 2 (11,27 km) godz. 11.26;Komasacja, Villa Carlos Paz (15 minut) - godz. 12.05;Serwis E (30 minut) - godz. 12.20;OS15: Santa Rosa - San Agustín 1 (21,41 km) godz. 14.13;OS16: Las Bajadas - Villa del Dique (16,35 km) godz. 15.06;OS17: Amboy - Santa Mónica (20,29 km) godz. 15.52;Komasacja, Santa Rosa (15 minut) - godz. 16.27;OS18: Santa Rosa - San Agustín 2 (21,41 km) godz. 16.57;Serwis F (45 minut) - godz. 18.37.

Niedziela, 6 maja)

Wyjazd samochodów z parc fermé - godz. 6.41;Serwis G (10 minut) - godz. 6.51;OS19: El Cóndor - Copina 1 (16,82 km) godz. 8.19;OS20: Mina Clavero - Giulio Césare (24,45 km) godz. 9.52;OS21: El Cóndor - Copina 2 (16,82 km) godz. 10.39;Serwis H (30 minut ) - godz. 11.42;OS22: Estadio Córdoba 2 (2,4 km) godz. 13.05;Meta rajdu - godz. 13.15.

Całkowita długość trasy tegorocznej edycji wynosi 1383,14 km, w tym 346,55 km odcinki specjalne.

W związku z organizacją Superoesu w Buenos Aires, zapoznanie przesunięto o jeden dzień naprzód. Konferencja Prasowa FIA odbyła się w Buenos Aires.

Park serwisowy i inne elementy zaplecza zostały w tym roku przeniesione z Córdoby do Villa Carlos Paz. Trasy obydwu Superoesów są w tym roku nowe, a pozostałe odcinki specjalne w znacznej większości identyczne jak w roku 2006 i 2005.

Ciekawostki

*Pierwszy Rajd Argentyny zorganizowano w roku 1980. W 2007 riku odbywa się jego 27 edycja.* Rajd gościć będzie, jak zwykle, w mieście Villa Carlos Paz, na południowym brzegu jeziora San Roque, o ok. 700 kilometrów na północny zachód od stolicy kraju, Buenos Aires, i 35 km na zachód od Córdoby - drugiego co do wielkości miasta Argentyny.* Park serwisowy rozlokowano w Villa Carlos Paz, w pobliżu hotelu Portal del Lago, w którym mieszczą się Baza i Biuro Prasowe Rajdu. Hotel oddalony jest od lotniska Córdoba o 41,89 km.* Kiedy w Warszawie jest godzina 12 w południe, w Villa Carlos Paz jest 7 rano.* Miejscową walutą są Pesos. 10 Ars = 2,5 euro.* Każda załoga miała prawo przejechać podczas zapoznania z trasą każdy odcinek nie więcej niż dwa razy, z prędkością nie przekraczającą 90 km/godz. Zapoznanie z trasą Superoesu w Buenos Aires – na pieszo lub na rowerze - rozpocznie się w czwartek 3 maja o godz. 17:30.* Odcinek testowy odbył się w środę 2 maja przed południem na trasie długości 4,59 km z Villa García do Cabalango, o 14,43 km na północny zachód od jedynego parku serwisowego rajdu. Atrakcją odcinka testowego było kilka hopek i przejazd przez wodę.* Zawodników obowiązuje wykorzystanie tych samych silników i zawieszeń, co w Rajdzie Meksyku.* Podczas rajdu w każdym samochodzie użyć można maksimum dwóch skrzyń biegów.* Opony – limit na każde auto wynosi 55 szt. opon, z których wolno wykorzystać 35 (włącznie z odcinkiem testowym). Listy kodów paskowych i wzorów bieżnika podane zostały we czwartek 22 marca.* Do tej pory Citroën zwyciężał w Argentynie trzykrotnie: w latach 2004 (Carlos Sainz - Marc Martí, Xsara WRC) oraz 2005 i 2006 (Sébastien Loeb - Daniel Elena, Xsara WRC).* Szef zespołu Citroën, Guy Fréquelin wygrał w Argentynie w roku 1981, choć wtedy runda ta nosiła nazwę Rally Codasur. Fréquelin jechał Sunbeamem Lotus, a jego pilotem był Jean Todt.* Załoga Sébastien Loeb i Daniel Elena zwyciężyli w dwóch ostatnich edycjach rajdu (2005 i 2006), jadąc Xsarą WRC.* Marc Martí, dla którego będzie to setny start w WRC, ma najwięcej doświadczeń z Argentyny - startował w nim pięć razy: w 1997 r. (z Oriolem Gómezem w Ibizie GTi; 9 miejsce), 1998 (z Oriolem Gómezem w Ibizie GTi; 10 miejsce), 2003 (z Carlosem Sainz/em w Xsarze WRC; 2 miejsce), 2004 (zwycięstwo z Carlosem Sainzem w Xsarze WRC) i 2006 (z Danim Sordo w Xsarze WRC; 5 miejsce).