Największą sensacją zawodów jest zapowiadany udział Toyoty Corolli WRC, zgłoszonej przez Czecha, Karela Macka. Do RSMP zgłosiły się 33 załogi, do rozgrywek pucharowych - 24.

Popularny Karkonoski wraca w tym roku do kalendarza po sześciu latach przerwy, uczestnicy cyklu ponownie pojawią się na słynnych i trudnych odcinkach w okolicach Jeleniej Góry i Karpacza. Znajdą się wśród nich fragmenty doskonale znane rajdowym kibicom, ale nie zabraknie nowości.

Start awizuje cała czołówka Mistrzostw Polski. Nie zabraknie więc Briana Bouffiera (Peugeot 207 Super 2000), Kajetana Kajetanowicza, Pawła Dytko, Michała Bębenka, Tomasza Czopika (wszyscy Mitsubishi Lancer Evo IX), Tomasza Kuchara, Michała Sołowowa, Leszka Kuzaja, Mariusza Małyszczyckiego (wszyscy Peugeot 207 Super 2000) czy Patrika Flodina (Subaru Impreza).

Rajd rozpocznie się w piątek 29 sierpnia ceremonią startu, na trasę zawodnicy wyrusza w sobotę. Pierwszego dnia przejadą dwie pętle po trzy odcinki specjalne (w tym próbę po ulicach Karpacza), drugiego - kolejnych sześć asfaltowych OS-ów.

Łącznie do przejechania jest 415,94 kilometrów, z czego 188,46 km stanowią odcinki specjalne.

Rajd Karkonoski wraca po dłuższej przerwie, stąd warto przedstwić jego organizatorów.

W Komitecie Organizacyjnym znaleźli się: Marek Obrębalski (Prezydent Miasta Jeleniej Góry), Katarzyna Młodawska (Naczelnik Wydziału Promocji i Polityki Informacyjnej Miasta Jelenia Góra), Marek Kisiel (Prezes Automobilklubu Karkonoskiego), Józef Kisiel (Wiceprezes Automobilklubu Karkonoskiego ds. sportu), Mieczysław Drabik (Wiceprezes Automobilklubu Karkonoskiego ds. BRD), Witold Bieńkowski (Członek Zarządu Automobilklubu Karkonoskiego), Wiesław Tymiński (Członek Zarządu Automobilklubu Karkonoskiego), Piotr Burdalski (Asystent Dyrektora ds. Zabezpieczenia).

Dyrektorem Rajdu jest Marek Kisiel, a współpracują z nim: Józef Kisiel (Dyrektor Sportowy), Piotr Burdalski (Asystent dyrektora ds. zabezpieczenia), Stanisław Jurkowski (Asystent dyrektora ds. organizacyjnych), Wiesław Tymiński (Asystent dyrektora ds. sędziów), Marek Jaczewski (kontakty z zawodnikami), Stanisław Kozłowski (lekarz zawodów), Witold Bieńkowski (CKR), Jerzy Głuśniewski (Obliczenia Komputerowe PZM), Urszula Starzec (Komisja Obliczeń), Ireneusz Miklaszewski (Pomiar Czasu), Michał Wojdan (Rzecznik Prasowy), Adam Pęcherczyk (Kierownik Łączności), Adam Kreis (Kierownik BK), Wojciech Szczodrowski i Jarosław Pakoca (Park Serwisowy), Krzysztof Kumek (Park zamknięty), Urszula Tymińska (Kierownik Biura Rajdu), Paweł Bańburski (Finanse).

Zespół Sędziów Sportowych tworzą: Andrzej Górski (przewodniczący), Ryszard Krawczyk i Andrzej Szkuta, sekretarzem jest Alina Bieńkowska.

Obserwatorem PZM jest Marek Oziębło, Delegatem Technicznym PZM - Marek Tymiński, Delegatem PZM ds. bezpieczeństwa - Joachim Skutta.

Mówi Marek Kisiel

- Pierwszy dzień zaczynamy od OS-u częściowo znanego już z historii Rajdu Karkonoskiego. " Dziwiszów" łączy w sobie piękny, równy początek z "klasycznym", polskim asfaltem by na końcu przejść w dziurawą drogę, czyli przegląd polskich dróg na trasie rajdu, trudny technicznie z kilkoma ciasnymi zakrętami i nierównym, podbijającym spadaniem. Drugi OS-es zaczyna się w malowniczej miejscowości Wleń i można powiedzieć, że jest to nowy odcinek choć pewne fragmenty wykorzystywane były w różnych konfiguracjach w poprzednich edycjach Rajdu Karkonoskiego. Odcinek 3 w pętli to chyba jeden z najsłynniejszych odcinków jakie gościły w konfiguracji Rajdu Karkonoskiego - Karpacz ze słynną hopą nad torem bobslejowym, której rekordzistą jest Bohdan Ludwiczak.

Pierwsze kilometry dnia to wąska trudna i jednocześnie szybka część o bardzo równej asfaltowej nawierzchni, w której samochody S-2000 powinny mieć przewagę na klasą N-4. Później czas na kolejny "klasyk"- odcinek Podgórzyn z widowiskowym, trudnym technicznie fragmentem przechodzącym przez miejscowość Borowice, a następnie piekielnie trudnym spadaniem w Przesiece, które w wielu rajdowcach może powodować uczucie "gęsiej skórki", a dzięki nowej nawierzchnigwarantować będzie doskonałą przyczepność na tym trudnym fragmencie. Ostatni odcinek pętli to znany z ostatnich edycji OS - Piechowice - znany ale w odwrotnej konfiguracji z trudnymi "patelniami" w Piastowie jechanymi pod górę. Ten odcinek ma wszystkie warianty jakie można spotkać na rajdach: szybkość, wąskie partie, spadania, trudne patelnie, więc czego jeszcze można od niego oczekiwać.

Nie tylko RSMP

Platinum 23. Rajd Karkonoski będzie miał w tym roku również aspekt międzynarodowy. Impreza jest bowiem zaliczana od Pucharu Łużyc.

Jest to trzyrundowy cykl łączący w sobie rajdy na terenie Czech (Rajd Luzicke Hory), Polski (Rajd Karkonoski) oraz Niemiec (Rajd Lausitz). W imprezach tych mogą startować zawodnicy, którzy mają minimum licencję R1 a ich samochody spełniają wymagania techniczne minimum jak w Pucharze PZM.

Podczas pierwszej odsłony cyklu na trasie pojawiły się między innymi auta WRC, co podniosło widowiskowość imprezy. Uczestnicy Pucharu Łużyc wyruszą do walki tylko w sobotę, tuż po uczestnikach RSMP i pokonają te same sześć odcinków specjalnych o długości 92 kilometrów.

Zwycięzcy rajdów Karkonoskich

1990: Paweł Przybylski i Krzysztof Gęborys (Audi Coupe Quattro);1991: Marek Gieruszczak i Marek Skrobot(Toyota Celica GT4);1992: Marian Bublewicz i Ryszard Żyszkowski (Ford Sierra Cosworth);1993: Marek Gieruszczak i Marek Skrobot (Toyota Celica GT4);1994: Paweł Przybylski i Krzysztof Gęborys (Toyota Celica GT4);1995: Bogdan Herink i Barbara Stępkowska (Renault Clio Maxi);1996: Robert Herba i Artur Skorupa (Toyota Celica ST185);1997: Robert Gryczyński i Tadeusz Burkacki (Toyota Celica GT4);1998: Janusz Kulig i Jarosław Baran (Renault Megane Maxi);1999: Janusz Kulig i Jarosław Baran (Ford Escort WRC);2000: Janusz Kulig i Jarosław Baran (Ford Focus WRC);2001: Tomasz Kuchar i Maciej Szczepaniak (Toyota Corolla WRC);2002: Leszek Kuzaj i Erwin Mombaerts (Peugeot 206 WRC).