Tegoroczny Rajd Warszawski jest bardzo zmieniony w stosunku do lat poprzednich. "Etatowego" w ostatnim czasie dyrektora zawodów na Mazowszu, Marka Pawłowskiego, zastąpił Krzysztof Maciejewski, dla którego jest to debiut w roli szefa tak znaczącej imprezy.

Zamienione zostało także miejsce imprezy - bazę przeniesiono z Maciejowic na Lądowisko w Sobieniach Szlacheckich „Silvair”. Dzięki temu rajd jest bardzo skomasowany: trasa liczy 203,69 kilometrów, z czego 76,91 km to dziewięć odcinków specjalnych (wszystkie na nawierzchni asfaltowej).

Załogi startujące wRajdowym Pucharze Polski przejadą trzykrotnie OS-y Sobienie Jeziory i Osieck, dwukrotnie - Wilga, po czym zakończą rywalizację (tradycyjnie) na ulicznej próbie w centrum Otwocka.

Start do rajdu przewidziano na godzinę 8 rano, meta planowana jest o 17,15 na Skwerze VII Pułku Łączności w Otwocku. OS na ulicach miasta rozpocznie się pół godziny wcześniej.

Uczestnicy Rajdowego Debiutu maja do pokonania cztery odcinki specjalne o długości 20 kilometrów, a łącznie przejadą 155,12 km.

Polecamy w RoadLook.pl

Rywalizacja na trasie zapowiada się bardzo interesująco. Zgłosiło się bowiem aż 79 załóg, w tym osiem w kategorii "Gość". Dalsze piętnaście widniej na liście RD-3L - cyklu, który debiutuje w naszym sporcie (choć idea stworzenia Rajdowego Debiutu zrodziła się już ponad rok temu...).

Odpowiedzialni

Przy organizacji rajdu pracuje kilkaset osób. Zdecydowana większość z nich są to anonimowi działacze, którzy na odcinkach specjalnych, w Parku Serwisowym, na starcie i mecie robią wszystko, aby zawody przebiegały sprawnie i - co najważniejsze - bezpiecznie.

Nad całością czuwa jednak sztab, który jest odpowiedzialny za przeprowadzenie imprezy. W jego skład podczas Rajdu Warszawskiego wchodzą:

Komitet Organizacyjny:Romuald Chałas (przewodniczący - Prezes Automobilklubu Polski), Zdzisław Siwiński (Wiceprezes ds. Sportu A. Polski), Ludomir Szpakowski (Dyrektor Automobilklubu Polski), Krzysztof Maciejewski (Dyrektor Rajdu), Artur Pieńkowski (Zastępca dyr. ds. zabezpieczenia).

Zespół Sędzów Sportowych: Andrzej Górski (przewodniczący), Grzegorz Lewandowski, Ryszard Krawczyk. Sekretarz ZSS: Alina Syczewska.

Obserwatorzy i delegaci: Marek Oziębło (Obserwator PZM), Wojciech Nowak (Delegat PZM ds. technicznych).

Główne osoby oficjalne:Dyrektor Rajdu - Krzysztof Maciejewski;Zastępcy Dyrektora: ds. Zabezpieczenia - Artur Pieńkowski, ds. Sportowych - Marek Pawłowski, ds. Organizacyjnych - Wiesław Leśniak, ds. Sędziów - Rafał Jaszczuk, ds. Mediów - Andrzej Karaczun;Asystenci Dyrektora:Zdzisław Siwiński, Edyta Żuchowska (ds. promocji);Kierownicy służb: Centrum Kierowania Rajdem - Marek Jaczewski, Odpowiedzialny za kontakty z zawodnikami - Andrzej Szkuta, Biura Prasowego - Agnieszka Karaczun, Organizacyjny ds. RD-3L - Szymon Lewandowski, Służby Medycznej - Jerzy Boryczko, Badań Kontrolnych - Marek Opolski, Biura Rajdu - Aleksandra Brach, Pomiaru Czasu - Ireneusz Miklaszewski, Służby Łączności - Andrzej Buziewicz, Komisji Obliczeń - Tomasz Lisicki, Obliczeń Komputerowych - Jerzy Głuśniewski, Parku Zamknietego - Jan Makarewicz, Parku Serwisowego - Hubert Zdziarski, Komisji Nagród - Joanna Markiewicz.

Najważniejsze jest bezpieczeństwo

Rzeczą nadrzędną na każdym rajdzie jest bezpieczeństwo. Przed rozpoczęciem sezonu apelujemy do kibiców, aby oglądając zawody zawsze kierowali się rozsądkiem.

Na rajdzie nie ma praktycznie miejsc bezpiecznych! Takie założenie może uratować życie...

A oto kilka rad:

Nigdy1. nie przebiegaj drogi przed jadącym samochodem;2. nie stój na drodze na mecie stop - pamiętaj, że po mecie lotnej auta dopiero wyhamowują z dużych prędkości;3. nie przechodź w strefie mety lotnej przez fotokomórkę;4. nie stój na drodze odcinka specjalnego;5. nie zajmuj miejsc obserwacyjnych na zewnętrznej stronie zakrętu oraz na stronie wewnętrznej przy wyjściu z zakrętu;6. nie stój w niedozwolonych miejscach i wydzielonych taśmą;7. nie zasłaniaj tablic informacyjnych organizatora;8. nie zajmuj miejsc obserwacyjnych uniemożliwiających ucieczkę;9. nie pij alkoholu i piwa podczas obserwacji rajdu;10. nie rzucaj nic na drogę;11. nie rób zdjęć za wszelką cenę;12. nie błyskaj lampą aparatu fotograficznego naprzeciw auta rajdowego;13. nie zrywaj taśm zabezpieczających trasę.

Zawsze:1. podporządkuj się poleceniom służb organizatora i porządkowych;2. po OS poruszaj się (jeśli już musisz) poboczem, nigdy drogą;3. pilnuj dzieci jeśli je z sobą zabrałeś;4. zostaw miejsce po sobie takie jak byś chciał je zastać.

Polecamy, aby mieć na rajdzie:1. mapę trasy rajdu lub szczegółową mapę turystyczną okolic;2. ubranie wodoodporne;3. dobre obuwie sportowe, z nieślizgającą się podeszwą.

A wszyscy ci, którzy na rajdzie być nie będą mogli - mają jednak szansę obejrzenia rajdu na "żywo"! Na stronie www.wirtualnykibic.pl - dzięki zaangażowaniu firm AutoGuard, Go-rally (autoklub.pl) i Rally & Communication, prowadzona będzie relacja: widzowie nie tylko poznają czasy przejazdów poszczególnych załóg, ale zobaczą te przejazdy na specjalnej symulacji.

A ci, którzy przybędą na strefę serwisową w piątek, bądź póżniej na uliczny odcinek specjalny w Otwocku, będa mogli nabyćpamiątki związane z krajowymi i zagranicznymi rajdami oraz wyścigami (Formuła 1, WRC, RSMP). Wystarczy odszukać pomarańczowy namiot z napisem: "Gadżetyrajdowe.pl.