Renault Alaskan wygląda niemal dokładnie tak samo, co koncepcyjny pojazd pokazany w 2015 roku na targach motoryzacyjnych w Paryżu. Trzeba przyznać, że obecnie producenci przykładają wiele uwagi do stylistyki pickupów. W Alaskanie również nie brakuje błyskotek.

Jednak atrakcyjny wygląd nie jest najważniejszy w przypadku tego typu pojazdu. Alaskan ma być ponadto wytrzymały, dzielny w terenie, bogato wyposażony oraz wygodny (jak na auto dostawcze/użytkowe). Nowy model Renault jest mocno spokrewniony z Nissanem NP300 Navara (obie marki należą do tego samego aliansu). Jednotonowy pickup pod francuska marką również ma oferować wysoki komfort jazdy i precyzyjne prowadzenie na asfalcie. To efekt zastąpienia tradycyjnie stosowanych resorów piórowych zawieszeniem tylnym z pięcioma wahaczami (tylko w modelu z podwójną kabiną).

{ "copyright": { "note": "Renault / Auto Świat", "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf" }, "creators": [ { "uuid": "5688a6a8-5334-44d8-a471-3b424d74abd0", "name": "Renault", "idref": "5688a6a8-5334-44d8-a471-3b424d74abd0" } ], "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/OTc7MDA_/5709501df2900151682171ff105e11e5.jpeg", "caption": "Renault Alaskan", "uuid": "2a428fbf-f561-59c9-9cbc-848ca086359a", "size": { "height": 992, "width": 1600, "bytes": 752232 }, "available": { "start": "2018-07-18 00:00:00+0200" }, "publicationId": { "ocdn": "5709501df2900151682171ff105e11e5", "type": "ocdn", "ocdnExt": "jpeg" }, "asyncAdSlot": null } Renault Alaskan Foto: Renault / Auto Świat
Renault Alaskan

Do napędu przewidziano silnik 2.3 dCi, znany już ze wspominanego wyżej Nissana Navary czy dostawczego Renault Mastera. Wysokoprężna jednostka twin-turbo będzie dostępna w dwóch wersjach mocy: 160 lub 190 KM. W zależności od rynku (raczej nie w Europie), oferowane będą też inne silniki: benzynowy 2,5 litra o mocy 160 KM oraz wysokoprężny 2,5 litra o mocy 160 lub 190 KM. Do wyboru będą ręczna lub automatyczna skrzynia biegów (7-stopniowa), a także wersje z napędem na dwa lub cztery koła.

Jak na pickupa przystało, Alaskan będzie oferowany w wielu odmianach: z pojedynczą lub podwójną kabiną, z różnymi szerokościami nadwozia oraz jako podwozie do zabudowy. W przypadku tego modelu przygotowano również bogata ofertę usług, zabudów i akcesoriów.

Sprzedaż Alaskana rozpocznie się od największych, strategicznych rynków w Ameryce Łacińskiej. Premiera będzie miała miejsce w Kolumbii. W następnej kolejności pickup Renault trafi do Europy i Afryki. Samochód będzie powstawał w trzech zakładach zlokalizowanych w różnych częściach świata – już jest produkowany w Cuernavaca (Meksyk), później jego wytwarzanie rozpocznie się w Barcelonie (Hiszpania) i Kordobie (Argentyna).