Jako jedyny model, który został dwukrotnie wybrany Samochodem Roku, Clio narzuciło nowe standardy w segmencie małych aut. Clio stało się pierwszym pojazdem w segmencie B, który uzyskał najpierw 4 (w 2000 roku), a potem 5 gwiazdek (w 2005 roku) w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Aby uczcić dwudzieste urodziny Clio, koncern Renault oferuje ekskluzywną serię limitowaną Dwudziestka w trzech typach karoserii (w wersjach: 3-drzwiowych, 5-drzwiowych oraz kombi). Limitowana seria obejmuje także model Clio Renault Sport.
Saga rodu Clio
Renault Clio, nawiązujące do kultowych modeli 4CV oraz R5, wyróżnia się na tle innych pojazdów od momentu pojawienia się na rynku w 1990 roku.
W ciągu 20 lat obecności na rynku Clio urzekło 10 milionów miłośników samochodów w ponad 100 krajach dzięki swojemu stylowi, niezawodności, wysokiemu poziomowi komfortu i bezpieczeństwa oraz bogatemu wyposażeniu, godnemu samochodom wyższej klasy.
Model dwukrotnie otrzymał tytuł Samochodu Roku: po raz pierwszy w 1991 roku (Clio I), po raz drugi w 2006 roku (Clio III).
Ściśle przestrzegana jakość wykonania sprawia, że jest to jeden z najbardziej niezawodnych samochodów w segmencie.
Dwudziestka w Polsce
Zewnętrzne klamki drzwi są w kolorze nadwozia.
Grafitowa deska rozdzielcza z miękkiego materiału i z jasnymi przeszyciami doskonale współgra z panelem radia oraz obudowami nawiewów w kolorze lśniącego grafitu.
W Polsce urodzinowa seria limitowana Dwudziestka, stworzona na bazie wersji Dynamique oferuje w standardzie poduszki boczne i kurtynowe, nawigację Carminat TomTom® w języku polskim, klimatyzację automatyczną, radio 80W CD MP3, skórzaną kierownicę, felgi aluminiowe 15”, światła przeciwmgłowe oraz szyby przednie i lusterka boczne regulowane elektrycznie. Opcjonalnie klient może zamówić: pakiet Komfort Plus, zawierający szyby przednie z regulacją impulsową po stronie kierowcy i pasażera, szyby tylne regulowane elektrycznie, czujnik parkowania i lusterka elektrycznie składane.
Dodatkowymi elementami, które można zamówić, są także ciemnoszare felgi 16” Salonia, do tej pory dostępne wyłącznie w wersji GT, karta Renault Hands Free (tylko w Clio 5-drzwiowym), relingi dachowe w kolorze matowego chromu (dotyczy wersji Grandtour) oraz radio 80W CD MP3 z Bluetooth i Audioconnexion Box.
Ten ostatni element wyposażenia umożliwia wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa oraz łączenie przenośnych czytników audio poprzez panel wyposażony w złącza typu jack i USB.
Funkcja streamingu audio umożliwia słuchanie plików w formacie MP3 zapisanych w telefonach GSM poprzez Bluetooth®. Nawigacja Carminat TomTom została wzbogacona o technologię IQ Routes oraz system Advanced Lane Guidance, który ułatwia prowadzenie dzięki danym statystycznym na temat codziennego ruchu ulicznego.
Seria limitowana Dwudziestka jest dostępna 6 kolorach: Biel Alpejska (kolor niemetalizowany), Szary Platynowy, Czerwień Płomienna, Szary Kasjopea, Niebieskoszary, Czarna Perła.
W Clio Dwudziestce wykorzystano ekologiczne i ekonomiczne silniki oferowane już w wersji Dynamique, które spełniają surowe kryteria Renault eco2 związane z poziomem emisji spalin.
Wersje silnikowe i ceny na rynku polskim
Seria Limitowana Clio Dwudziestka | Clio 5-drzwiowe | Clio Grandtour |
1,2 16V 75 | 49 600 PLN | 52 350 PLN |
1,2 TCE 100 EURO 5 | 52 900 PLN | 55 650 PLN |
1,5 dCi 70 | 56 800 PLN | - |
1,5 dCi 85 | - | 62 150 PLN |
1,5 dCi 105 | - | 66 150 PLN |
Samochód można już zamawiać. Pierwsze egzemplarze w Polsce pojawią się już w marcu. Dla klientów zainteresowanych serią limitowaną Dwudziestka Renault przygotowało specjalną ofertę promocyjną i kredytową.