Nowy rekord legendarnej północnej pętli Nordschleife na torze Nürburgring, zdobyty przez Megane R.S. 275 Trophy-R w kategorii produkowanych seryjnie samochodów z przednim napędem wynosi 7 minut i 54 sekundy.

Producent przewidział produkcje tylko 250 egzemplarzy tej limitowanej serii. Wkrótce będzie można zamówić pojazd we Francji, a następnie w 15 innych krajach.

Po rekordzie Megane R26.R w 2008 roku i Megane R.S. Trophy w roku 2011, inżynierowie Renault Sport nie mogli spocząć na laurach. Stworzyli nową rekordową wersję modelu.

Megane R.S. 275 Trophy-R jest dwumiejscowym sportowym modelem, opracowanym na bazie najnowszego Megane R.S. 275 Trophy.

Ta nowa, seria limitowana Renault Sport ma wyposażenie stosowane zazwyczaj w samochodach wyczynowych i o 101 kilo mniejszą masę, aby zapewnić wyższe osiągi.

Standardowa wersja Megane R.S. 275 Trophy-R jest wyposażona w zawieszenie Cup z samoblokującym się mechanizmem różnicowym, silnik benzynowy 2.0 l R.S. o mocy zwiększonej do 275 KM, tytanowy układ wydechowy Akrapovic, jednodrożne regulowane amortyzatory "Öhlins Road&Track" ze sprężynami z kompozytów oraz opony Michelin Pilot Sport Cup 2 dostosowane do tego modelu.

Megane R.S. 275 Trophy-R nie ma tylnej kanapy. Z przodu znajdują się sportowe fotele Recaro Pole position z poliwęglanu, o 42 kg lżejsze od montowanych w standardzie. Są one wyposażone w 3-punktowy pas bezpieczeństwa.

Dla amatorów jazdy na torze, którzy chcą zyskać kilka cennych sekund na okrążeniu dostępny jest akumulator litowo-jonowy, pozwalający obniżyć masę auta o kolejnych 16 kg.

Mocne hamowanie zapewnią hamulce tarczowe wykonane ze stali i aluminium o średnicy 350/28, o 3 kg niższej masie. Te hamulce Renault Sport, doskonale dostosowane do intensywnego użytku na torze, zapewniają natychmiastową reakcję samochodu.

Dwukolorowe nadwozie Megane R.S. 275 Trophy-R jest polakierowane na nowe kolory: dach w kolorze Noir Etoile i dół nadwozia – Blanc Nacre (w opcji). Listwa F1 z oznaczeniem Trophy-R, szachownica w dolnej części przednich drzwi i boczne naklejki są intensywnie czerwone. Z takim nadwoziem i czarnymi lub czerwonymi 19-calowymi obręczami kół Speedline auto wyróżnia się zarówno na torze, jak i na drodze.

Ekskluzywny charakter Megane R.S. 275 Trophy-R jest również widoczny w detalach: kierownica i mieszek hamulca ręcznego są wykonane z alkantary, gałka dźwigni zmiany biegów ze skóry, a pasy bezpieczeństwa oraz przeszycia na tapicerce i kierownicy – czerwone.

Poprawienie rekordu Mégane R.S. Trophy z 2011 o 14 sekund było możliwe dzięki zaangażowaniu pracowników Renault Sport Technologies i wszystkich firm partnerskich.

Na dopracowanie ustawień tej serii limitowanej o wyjątkowych zaletach dynamicznych poświęcono setki godzin testów we Francji, Hiszpanii i Niemczech.

Nowy rekord pobity przez Megane R.S. 275 Trophy-R jest już kolejnym dowodem know-how firmy Renault Sport Technologies w zakresie projektowania wyjątkowych sportowych samochodów dostępnych dla wszystkich pasjonatów.