Numerowana seria limitowana pojawi się w sprzedaży na około 20 rynkach, m.in. w Japonii i Australii. W Polsce auta z tej serii można będzie zamówić już z końcem kwietnia, do sprzedaży w naszym kraju trafi tylko 12 sztuk.
Model został pokryty kolorem nadwozia Mroźna Biel z czarnym dachem. Kolor czarny znajdziemy również na aerodynamicznej listwie przedniej F1, dyfuzorze, bocznych listwach ochronnych, klamkach drzwi, obudowach lusterek bocznych oraz aluminiowych 17-calowych felgach Tibor lub opcjonalnych Radicale w rozmiarze 18 cali.
Czarny jest także tylny spojler dachowy i listwa umieszczona na klapie bagażnika (w wersjach z opcją kamery cofania). Na bocznych listwach ochronnych nadwozia pojawiło się oznakowanie "Monaco GP".
W środku znajdziemy skórzaną grafitową tapicerkę Riviera ozdobioną szarymi przeszyciami. Na bocznych listwach możemy zobaczyć numerowaną tabliczkę z oznakowaniem Monaco GP. Kształt dywaników podłogowych "Renault Sport" podkreśla szare obramowanie.
Lista dodatkowego wyposażenia obejmuje również: przyciemniane szyby (tylne boczne i tylną), przednie podgrzewane fotele oraz system multimedialny (w zależności od kraju jest to Media Nav bądź Renault R-Link z dostępem do usług online).
Jako opcja dostępny jest system telemetryczny R.S. Monitor 2.0 jest dostępny w opcji. Jest on wyposażony w funkcję R.S. Replay. To oprogramowanie, pozwalające na śledzenie i pobranie tras torów jazdy oraz ponowne ich pokonanie z wizualizacją na mapie, a także pobranie wszystkich danych zarejestrowanych po zakończeniu trasy i dzielenie się nimi w serwisach społecznościowych.
Pod maską Clio R.S. 200 EDC Monaco GP znajduje się turbodoładowany silnik 1.6 Turbo o mocy 200 KM, współpracujący z automatyczną 6-biegową skrzynią EDC z podwójnym sprzęgłem.
Seria limitowana Monaco GP powstała w hołdzie dla Grand Prix Monako.