Auto Świat Wiadomości Aktualności Renault Twingo - Dwie odsłony małego Renault

Renault Twingo - Dwie odsłony małego Renault

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Korzyści z zawarcia aliansu są oczywiste. W ciągu kolejnych 5 lat obydwa koncerny przewidują, że oszczędności z racji opracowania wspólnych platform, jednostek napędowych oraz zakupu podzespołów przekroczą ponad 2,6 mld dolarów.

Renault Twingo - Dwie odsłony małego Renault
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
Renault Twingo - Dwie odsłony małego Renault

Daimlerowi sojusz zapewni dostęp do technologii związanych z produkcją małych samochodów oraz elektrycznych silników, a Renault-Nissan zyska nowoczesne jednostki benzynowe i wysokoprężne (4- i 5-cylindrowe) oraz pomoc przy opracowaniu nowych modeli klasy wyższej i luksusowej (w tym rozwiązania dla marki Infiniti). Firmy wymienią się ponadto pakietami akcji.

Efekty współpracy najpierw widoczne będą w przypadku kolejnych generacji małego Renault Twingo oraz Smarta, choć według niektórych źródeł mogą objąć również następną generację Nissana Micry. Nam udało się dotrzeć do pierwszych wizualizacji francuskich odmian.

Nowe Renault Twingo powinno zadebiutować na rynku już w 2013 roku i, co ciekawe, od razu w dwóch wersjach nadwoziowych. Pierwsza, mniejsza, z przydomkiem City w nazwie, podzieli rozwiązania konstrukcyjne ze Smartem Fortwo. Oznacza to, że auto będzie mieć tylnonapędową platformę oraz gamę 3-cylindrowych silników benzynowych (z turbodoładowaniem lub bez).

Podobnie jak w przypadku nowego Smarta, w ofercie pojawi się wersja elektryczna z bateriami litowo-jonowymi (ładowane z gniazdka 220 V), które mają zagwarantować zasięg ponad 120 km. Akumulatory umieszczone będą w specjalnie skonstruowanej podwójnej podłodze, która zapewni większą sztywność nadwozia i bezpieczeństwo użytkowników auta.

City wyróżni się zgrabnym trzydrzwiowym nadwoziem i wnętrzem, które pomieści trzech dorosłych pasażerów oraz dodatkowo dziecko (podobne rozwiązanie zastosowała Toyota w modelu iQ). Zarówno Smart Fortwo, jak i Renault Twingo będą produkowane w fabryce Daimlera Smart Hambach we Francji.

Natomiast druga wersja Twingo, z przydomkiem Campus, to tak naprawdę zupełnie inna konstrukcja. Samochód zachowa przedni napęd, a pod względem stylistycznym – pewne podobieństwo do obecnej generacji modelu. Autem będą mogły podróżować 4 osoby, a w gamie jednostek napędowych pojawią się silniki o pojemnościach od 1,2 do 1,5 l. Tak samo jak w przypadku City, Campus trafi do sprzedaży również w odmianie elektrycznej.

Prawdopodobne jest, że na bazie większego Twingo powstanie kolejna generacja Smarta Forfour (obydwa auta będą produkowane w słoweńskiej fabryce Renault w miejscowości Novo Mesto). Co więcej, przednionapędową platformę ma wykorzystać także zupełnie nowy model w ofercie Smarta – Forfive.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:Wiadomości
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków