Auto Świat Wiadomości Aktualności Renault zwalnia pracowników. Ma problem z produkcją aut

Renault zwalnia pracowników. Ma problem z produkcją aut

Renault uległ globalnym problemom z brakiem półprzewodników. Nowe samochody nie mogą mieć wyposażenia, które proponuje producent. Firma będzie także zwalniać pracowników i ograniczy produkcję samochodów.

Renault Captur 2 generacja 2020 rok
Renault Captur 2 generacja 2020 rokŹródło: Renault

Ze względu na problemy z produkcją aut, francuski producent zamierza zredukować liczbę pracowników fabryki w Słowenii. Spółka zależna Renault w Słowenii, Revoz, zatrudnia około 2400 pracowników, teraz chce zwolnić 350 osób. To z kolei poskutkuje zmniejszeniem siły roboczej o 14,5 proc. Oczywiście jest to związane z kryzysem na rynku półprzewodników.

Teraz dzienna produkcja zakładu w Słowenii wynosi 650 egzemplarzy, natomiast od listopada zmniejszy się do 490 samochodów. Dodatkowo firma przewiduje, że do końca roku zdołają wyprodukować 105 tys. Pojazdów. W zeszłym roku zakład zmontował 140 tys. aut. Montowane są tam Renault Clio, Twingo, a także Smart Forfour.

Renault ogranicza wyposażenie

Zwolnienia to nie jedyny skutek braku komponentów. Francuzi nie będą montować do swoich modeli systemu automatycznego hamowania awaryjnego w niektórych wersjach wyposażenia modeli Clio, Captur oraz Zoe. Przyczyną są braki u dostawcy – firmie Bosch. System awaryjnego hamowania ostał się w wyższych pakietach wyposażenia Captura (Initiale Paris i RS Line).

Niestety wersja Intens modeli Clio i Captur także została zubożona o pakiet Easy Drive zawierający adaptacyjny tempomat, monitorowanie martwego pola oraz podgrzewaną kierownicę.

Wcześniej Renault zrezygnował z montażu elektrycznych lusterek w niektórych wersjach Arkany, Clio i Captura. Choć w tym przypadku funkcja ta ma być domontowana później w autoryzowany serwisach.

Francuzi szukają oszczędności

Ze względu na pracę zdalną wielu pracowników siedziby marki, władze postanowiły, że zmienią siedzibę. Od września menedżerowie i personel pomocniczy pracuje 2 lub 3 dni w tygodniu z domu, z tego względu nie jest już potrzebny tak duży budynek, jaki mają. W planach są więc przenosiny do nowej siedziby, która zlokalizowana jest na przedmieściach Paryża i ma być gotowa w 2025 r.

Jest to część strategii, która ma pomóc zaoszczędzić 2 miliardy euro. Kluczem do tego ma być między innymi zmniejszenie zajmowanej powierzchni w Paryżu i okolicach o połowę. Do tej pory miejscem pracy był budynek w Boulogne-Billancourt. Nowy obiekt będzie natomiast naprzeciwko wyspy Ile de Seguin.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków