Ze względu na problemy z produkcją aut, francuski producent zamierza zredukować liczbę pracowników fabryki w Słowenii. Spółka zależna Renault w Słowenii, Revoz, zatrudnia około 2400 pracowników, teraz chce zwolnić 350 osób. To z kolei poskutkuje zmniejszeniem siły roboczej o 14,5 proc. Oczywiście jest to związane z kryzysem na rynku półprzewodników.

Teraz dzienna produkcja zakładu w Słowenii wynosi 650 egzemplarzy, natomiast od listopada zmniejszy się do 490 samochodów. Dodatkowo firma przewiduje, że do końca roku zdołają wyprodukować 105 tys. Pojazdów. W zeszłym roku zakład zmontował 140 tys. aut. Montowane są tam Renault Clio, Twingo, a także Smart Forfour.

Renault ogranicza wyposażenie

Zwolnienia to nie jedyny skutek braku komponentów. Francuzi nie będą montować do swoich modeli systemu automatycznego hamowania awaryjnego w niektórych wersjach wyposażenia modeli Clio, Captur oraz Zoe. Przyczyną są braki u dostawcy – firmie Bosch. System awaryjnego hamowania ostał się w wyższych pakietach wyposażenia Captura (Initiale Paris i RS Line).

Niestety wersja Intens modeli Clio i Captur także została zubożona o pakiet Easy Drive zawierający adaptacyjny tempomat, monitorowanie martwego pola oraz podgrzewaną kierownicę.

Wcześniej Renault zrezygnował z montażu elektrycznych lusterek w niektórych wersjach Arkany, Clio i Captura. Choć w tym przypadku funkcja ta ma być domontowana później w autoryzowany serwisach.

Francuzi szukają oszczędności

Ze względu na pracę zdalną wielu pracowników siedziby marki, władze postanowiły, że zmienią siedzibę. Od września menedżerowie i personel pomocniczy pracuje 2 lub 3 dni w tygodniu z domu, z tego względu nie jest już potrzebny tak duży budynek, jaki mają. W planach są więc przenosiny do nowej siedziby, która zlokalizowana jest na przedmieściach Paryża i ma być gotowa w 2025 r.

Jest to część strategii, która ma pomóc zaoszczędzić 2 miliardy euro. Kluczem do tego ma być między innymi zmniejszenie zajmowanej powierzchni w Paryżu i okolicach o połowę. Do tej pory miejscem pracy był budynek w Boulogne-Billancourt. Nowy obiekt będzie natomiast naprzeciwko wyspy Ile de Seguin.