Zmiana zachowań konsumenckich i chęć pozyskania informacji w szybki i prosty sposób, to jeden z głównych czynników najnowszej strategii Citroena do nowej rzeczywistości sprzedażowej.

Nowa polityka handlowa oparta będzie na trzech kluczowych dla niej wartościach:

  • OPTIMISTIC – nowa seria specjalna More Life, oferująca konfigurację wyposażenia stworzoną specjalnie dla polskiego klienta
  • HUMAN – uproszczona, mniejsza liczba wersji samochodów
  • SMART – przejrzysta komunikacja ceny ostatecznej, która zakłada obniżone ceny katalogowe samochodów

Największa obniżka, bo aż 18 100 zl dotyczy modelu C3 Picasso Exclusive PureTech 110. Natomiast najtańsza wersja Citroena 4 Cactus Live z silnikiem benzynowym PureTech 82, staniała o 5 tys. zł i obecnie jest to 49 900 zł. - W momencie, gdy norma emisji szkodliwych spalin Euro 6 wymusza u wielu producentów zmiany cen w górę, Citroen znacząco obniża ceny swoich samochodów – powiedział Marek Trojanowski, dyrektor marki Citroen w Polsce.

Ogromną korzyścią będzie wyższa wartość samochodów Citroen za kilka lat. Opracowując nowa strategię marka uwzględniła również potrzeby klientów w dłuższym okresie. Wspieranie klientów indywidualnych i flotowych w odsprzedaży samochodów po okresie eksploatacji buduje pozytywny wizerunek, wzmacnia relacje z klientem i jednocześnie przywiązuje do marki.

Zdaniem przedstawicieli Eurotax Polska, firmy, która od ponad 20 lat bada rynek aut używanych w Polsce, a od ponad 10 lat publikuje dane dotyczące wartości rezydualnych, Citroen Polska podjął odważną, ale bardzo dobrą decyzję.

- Dzięki zmianie strategii handlowej, w tym polityki cenowej marki, cena używanych Citroenów wzrośnie tak w średnim, jak i długim czasu – uważa Paweł Grabarczyk, dyrektor handlowy Eurotax. Jego zdaniem nie można koncentrować wysiłków jedynie na sprzedaży samochodów nowych. - Niezbędne jest skuteczne wspieranie klientów przy sprzedaży samochodów używanych. Citroen ma już doświadczenie, prowadząc własny program Citroen Select, który pomimo krótkiego stażu daje pierwsze pozytywne efekty.

Przeprowadzone przez nas analizy i symulacje scenariuszy alternatywnych pokazują, że wraz z wprowadzeniem wersji More Life, działania te będą miały pozytywny wpływ na wartości rezydualne dla samochodów marki Citroen – uważa Bartłomiej Binkiewicz, uznany na rynku ekspert Eurotax.