Zmodyfikowany roadster Mazda MX-5 zaprezentowano w formie studyjnej podczas tegorocznych targów w Tokio. Samochód nazwany Mazdaspeed M’z Tune na podstawie pozytywnych reakcji publiczności Mazda zdecydowała się skierować do produkcji. Seksowne krągłości przedniej partii nadwozia zaostrzono nakładką pod zderzakiem, również tylny zderzak otrzymał spojler, a na progach pojawiły się wyprofilowane listwy. Całość podkreślają 10-ramienne alufelgi w specjalnym designie.
Standardowe, relatywnie komfortowe zawieszenie uległo modyfikacjom tak, by kierowca miał lepszą kontrolę nad pojazdem. Regulowane amortyzatory dostarczył Bilstein, natomiast sportowe sprężyny pochodzą od Mazdy. Mazda dostarczyła także specjalne klocki hamulcowe, które poprawiają moc hamulców.
Układ napędowy tworzy zmodyfikowany 2-litrowy silnik połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów. W silniku poprawiono kolektor dolotowy, seryjny układ wydechowy zastąpiono sportowym, odciążono koło zamachowe i przeprogramowano jednostkę sterującą. We wnętrzu pojawiły się czarne sportowe fotele. Samochód będzie dostępny w kolorze srebrny metalik. Na japońskim rynku podrasowana Mazda MX-5 kosztuje ok. 75 tys. zł.