Auto Świat Wiadomości Aktualności Rośnie sprzedaż opon, ale koniem pociągowym branży jest tylko jeden segment

Rośnie sprzedaż opon, ale koniem pociągowym branży jest tylko jeden segment

Całościowo rzecz ujmując, wzrost sprzedaży opon w ciągu pierwszych 9 miesięcy tego roku W Polsce wyniósł 4 proc., co firmy oponiarskie uznają za pozytywną zmianę trendów. Optymizm rośnie, jeśli spojrzymy na dane z trzeciego kwartału tego roku – tu mamy wzrost o 12 proc. Ciekawostką jest jednak, że szczególnie, wręcz szokująco, rośnie sprzedaż opon jednego segmentu.

Wymiana opon
Auto Świat
Wymiana opon
  • W Polsce dynamicznie rośnie sprzedaż opon do samochodów typu SUV
  • Sprzedaż opon bardzo przyspieszyła w ostatnich tygodniach
  • W całej Europie rośnie popularność opon całorocznych

Wzrost sprzedaży opon samochodowych w Europie jest skromny, ale przyspiesza. Ciekawostką jest jednak, że wzrosty w ogólnej sprzedaży opon do samochodów osobowych firmy zawdzięczają oponom całorocznym. Świadczy to nie tyle o tym, czego chcą kierowcy, ale raczej o tym, czego nie chcą. Otóż kierowcy nie chcą wymieniać opon sezonowo – jedni z powodu kosztu tej operacji, a inni dlatego, że to kłopot.

Sprzedaż opon w Europie Q1-Q3 2024
Sprzedaż opon w Europie Q1-Q3 2024PZPO

Na aktualne dane z polskiego rynku, mówiące o sprzedaży opon z podziałem na opony letnie, zimowe i całoroczne, przyjdzie nam jeszcze poczekać – te dane pojawią się prawdopodobnie w styczniu i obejmą cały rok. Można natomiast powiedzieć, że już pod koniec ubiegłego roku segment opon całorocznych do aut osobowych przejął w Polsce ok. 21 proc. rynku.

Opony do SUV-ów napędzają polski rynek opon do aut osobowych

Sprzedaż opon w Polsce w ciągu 9 miesięcy 2024 r.
Sprzedaż opon w Polsce w ciągu 9 miesięcy 2024 r.PZPO

Sprzedaż opon w Polsce rośnie nawet bardziej niż średnio w całej Europie, przy czym wzrosty napędzają opony jednego segmentu: to opony do SUV-ów. Jeśli opony do aut osobowych podzielimy umownie na ogumienie do SUV-ów i nie-SUV-ów, to te pierwsze zanotowały wzrost o 16 proc., a te drugie tylko o 3 proc.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Tabelka za sam trzeci kwartał 2024 roku wygląda wręcz szokująco: opony do nie-SUV-ów sprzedają się o 9 proc. lepiej niż w tym samym okresie rok temu, natomiast opony do SUV-ów urosły o 33 proc.

Nie powinno to dziwić, gdyż SUV-y są coraz popularniejsze w Polsce. Inna rzecz, że w wielu autach tego segmentu opony narażone są na szybsze zużycie niż w nie-SUV-ach m.in. ze względu na wysoką masę tych pojazdów. A zatem potrzeba ich więcej.

Sprzedaż opon w Polsce w trzecim kwartale 2024 r.
Sprzedaż opon w Polsce w trzecim kwartale 2024 r.PZPO
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków