- W Polsce dynamicznie rośnie sprzedaż opon do samochodów typu SUV
- Sprzedaż opon bardzo przyspieszyła w ostatnich tygodniach
- W całej Europie rośnie popularność opon całorocznych
Wzrost sprzedaży opon samochodowych w Europie jest skromny, ale przyspiesza. Ciekawostką jest jednak, że wzrosty w ogólnej sprzedaży opon do samochodów osobowych firmy zawdzięczają oponom całorocznym. Świadczy to nie tyle o tym, czego chcą kierowcy, ale raczej o tym, czego nie chcą. Otóż kierowcy nie chcą wymieniać opon sezonowo – jedni z powodu kosztu tej operacji, a inni dlatego, że to kłopot.
Na aktualne dane z polskiego rynku, mówiące o sprzedaży opon z podziałem na opony letnie, zimowe i całoroczne, przyjdzie nam jeszcze poczekać – te dane pojawią się prawdopodobnie w styczniu i obejmą cały rok. Można natomiast powiedzieć, że już pod koniec ubiegłego roku segment opon całorocznych do aut osobowych przejął w Polsce ok. 21 proc. rynku.
Opony do SUV-ów napędzają polski rynek opon do aut osobowych
Sprzedaż opon w Polsce rośnie nawet bardziej niż średnio w całej Europie, przy czym wzrosty napędzają opony jednego segmentu: to opony do SUV-ów. Jeśli opony do aut osobowych podzielimy umownie na ogumienie do SUV-ów i nie-SUV-ów, to te pierwsze zanotowały wzrost o 16 proc., a te drugie tylko o 3 proc.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoTabelka za sam trzeci kwartał 2024 roku wygląda wręcz szokująco: opony do nie-SUV-ów sprzedają się o 9 proc. lepiej niż w tym samym okresie rok temu, natomiast opony do SUV-ów urosły o 33 proc.
Nie powinno to dziwić, gdyż SUV-y są coraz popularniejsze w Polsce. Inna rzecz, że w wielu autach tego segmentu opony narażone są na szybsze zużycie niż w nie-SUV-ach m.in. ze względu na wysoką masę tych pojazdów. A zatem potrzeba ich więcej.