Na koniec lutego sprzedaż aut premium przekroczyła 13 000 egzemplarzy (dane firmy Samar). Tylko w lutym 2020 roku zarejestrowano 6 915 nowych samochodów klasy premium, czyli o 13,5 proc. więcej niż w styczniu tego roku oraz o blisko 22 proc. więcej w ujęciu rok do roku.
Które marki premium radzą sobie najlepiej?
W pierwszych dwóch miesiącach 2020 roku największą popularnością cieszyły się salony Mercedesa. Niemiecki producent sprzedaż 3 339 samochodów (dane dotyczą rejestracji w Polsce). Oznacza to wzrost o ponad 15 proc. w stosunku do dwóch pierwszych miesięcy roku 2019. Liderem sprzedaży był najmniejszy z egzemplarzy, czyli Mercedes klasy A (470 szt.), który wyprzedził Mercedesa GLC (415 egz.) i Mercedesa CLA (405 sztuki).
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNa drugim miejscu znalazło się BMW z rejestracją 2 801 samochodów od początku roku. Producent z Bawarii także może pochwalić się dwucyfrowym wzrostem (wynik lepszy o 11,64 proc. w ujęciu r/r). Hitem sprzedaży było BMW serii 3 (594 szt.) wyprzedzając „piątkę” (380 szt.) oraz X5 (308 egzemplarzy.).
Na trzecim miejscu kolejny producent z Niemiec – Audi. Firma należąca do koncernu Volkswagena zarejestrowała 2 717 aut osobowych. Audi tym samym zanotowało największy wzrost w całej stawce – tegoroczny wynik był aż o 41 proc. większy niż przed rokiem. Hitem sprzedaży 2020 roku jest Audi Q5 (615 szt.), druga była „A-czwórka” (348 rejestracji), a trzeci kolejny SUV – Audi Q3 (313 sztuk).
Przeczytaj też:
- Volvo XC60 T8 AWD - bez prądu traci sens
- Hyundai wstrzymuje produkcję aut w Korei – winny koronawirus
- Motor Show w Poznaniu przełożony z obawy przed koronawirusem
Wśród wszytkim producentów premium tylko dwie marki zanotowały spadki – mowa o Infinity (37 rejestracji, spadek o 24,49 proc.) i Ferrari (5 rejestracji, spadek o 44,44 proc.). Natomiast największym wzrostem móże pochwalić się nowicjusz na naszym rynku, czyli amerykańska Tesla. Od początku roku producent sprzedał 25 egzemplarzy, a wzrost rok do roku wyniósł aż 257 procent.
Najpopularniejszy w klasie premium jest szwedzki SUV
Mimo, że pierwsze trzy miejsca zajęła „wielka trójka” z Niemiec, to jednak najpopularniejszym egzemplarzem z segmentu premium był model szwedzkiego producenta. Liderem 2020 roku jest Volvo XC60 (782 rejestracje). SUV wyprzedził Audi Q5 (615 sztuk) i BMW 3 (594 egzemplarze).
Miejsce | Model | Sprzedaż styczeń-luty 2020 (sztuki) |
1. | Volvo XC60 | 782 |
2. | Audi Q5 | 615 |
3. | BMW serii 3 | 594 |
4. | Volvo XC40 | 569 |
5. | Mercedes klasa A | 470 |
6. | Mercedes GLC | 415 |
7. | Mercedes CLA | 405 |
8. | BMW serii 5 | 380 |
9. | Mercedes klasa E | 374 |
10. | Mercedes GLE | 359 |