Stylistom Saaba udało się uciec od ociężałej stylistyki standardowych auta typu kombi. Długą, opadającą linię dachu zwieńczają ustawione pod dużym kątem drzwi bagażnika z charakterystycznym dla Saaba panoramicznym oszkleniem tyłu pojazdu. Charakterystyczny dla wszystkich Saabów motyw wzorniczy, potężny słupek C przypominający kształtem kij hokejowy połączony z muskularną formą tylnych błotników, dodaje Saabowi 9-5 SportCombi dynamicznego wizerunku.

Wśród interesujących rozwiązań przewozowych znajdziemy regulowaną, składaną podłogę, elastyczny system szyn do mocowania ładunku oraz schowek pod podłogą bagażnika ze specjalnym przedziałem do przewozu wilgotnych przedmiotów. Dostępne wyposażenie dodatkowe obejmuje także elektrycznie podnoszone drzwi bagażnika z możliwością programowania kąta ich otwarcia.

Gabaryty bagażnika szwedzkiego kombi powinny zadowolić nawet najbardziej wymagających klientów. Po złożeniu oparć tylnej kanapy, które dzielone są w stosunku 60/40 otrzymujemy przestrzeń ładunkową o długości prawie dwóch metrów (1962 mm) i pojemności 1600 litrów (527 litrów z podniesionymi oparciami). Ściany bagażnika są całkowicie płaskie i pionowe, tworząc regularny przedział bez trudnych do wykorzystania załamań, czy przeszkadzających nadkoli. Schowki w ścianach bocznych umożliwiają przewożenie mniejszych przedmiotów. Bagażnik jest standardowo wyposażony w cztery uchwyty do zabezpieczenia ładunku oraz gniazdko 12V.

Napędzany taką samą gamą turbodoładowanych silników jak 9-5 Sedan - benzynowymi, na bioetanol oraz dieslami - SportKombi może być wyposażony m. in. w napędów na wszystkie koła, adaptacyjne zawieszenie, tempomat, system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania auta czy inspirowany lotniczą technologią wyświetlacz projekcyjny  na przedniej szybie.

Zamówienia na wersję SportKombi można będzie składać od marca, a pierwsze auta pojawią się w salonach we wrześniu. Oficjalny debiut auta będzie miał miejsce na targach motoryzacyjnych w Genewie.