Muszą one jednak być tak skonstruowane, by mogły bezawaryjnie poruszać się w skrajnych warunkach terenowych. Spośród wielu samochodów prezentowanych na kieleckim salonie wybraliśmy kilka takich, które są przedmiotem szczególnego zainteresowania naszej armii. Część z nich została już zamówiona przez wojsko i niebawem znajdzie się w jego wyposażeniu. Zdzisław Podbielski1. Polskiej konstrukcji Honkery doczekały się modernizacji, stając się chętnie kupowanymi przez wojsko, które wyposaża je tworząc różne odmiany. Wersja prezentowana na zdjęciu służy do szybkiego przemieszczania oddziałów. Została wyposażona w karabin maszynowy kalibru 12,7 mm.2. Mały Fiat Seicento w wersji van przystosowany do potrzeb armii. Otrzymał stalowe osłony zderzaków oraz lamp przednich i tylnych, osłonę dolnej części silnika i hak holowniczy. Tylną część nadwozia wyposażono w podwójną podłogę, spełniającą rolę sejfu, do przewozu poczty garnizonowej.3. Austriacka firma Achleitner zajmuje się m.in. budową lekkich pojazdów opancerzonych. Do tego celu wykorzystuje np. zespoły i elementy niemieckiego Mercedesa G. Prezentowany pojazd nosi nazwę Survivor, ma napęd 4 kół i duże zdolności poruszania się w terenie. Do napędu służą 6-cylindrowe silniki; turbodiesel o mocy 185 KM lub benzynowy 210 KM.4. Starachowicka fabryka należy do niemieckiego MAN-a. Wytwarzane w niej Stary mają manowskie silniki i układy przeniesienia napędu oraz steyrowskie kabiny kierowcy. Star 1466 budowany jest z napędem na 6 kół, został wyposażony w 40-lufową wyrzutnię artyleryjską typ BM-21 wyprodukowaną w Hucie Stalowa Wola.5. Firma Iveco (należąca do Fiata) u nas znana jest głównie z dostaw samochodów ciężarowych. Wytwarza też pojazdy wojskowe, jak ten z rodziny M40. Wersja torpedo jest przeznaczona do szybkiego przemieszczania 10 żołnierzy. Podstawowe źródło napędu pojazdu to 4-cylindrowy turbodiesel o mocy 103 KM przenoszący moment obrotowy na 4 koła. Przednie koła mają niezależne zawieszenie, tylne - sztywny most na resorach piórowych.