- Scania przejęła część firmy Northvolt specjalizującą się w produkcji akumulatorów dla przemysłu ciężkiego oraz działalność w Polsce
- Northvolt od miesięcy próbował sprzedać aktywa, a przejęcie przez Scanię może pomóc utrzymać miejsca pracy i europejski przemysł akumulatorów
- Oddział produkuje systemy akumulatorowe dla maszyn budowlanych i górniczych, zatrudnia około 260 osób i ma fabrykę w Polsce
Przejęcie przez Scanię nastąpiło po ogłoszeniu upadłości szwedzkiej firmy Northvolt, która była początkowo uważana za europejską odpowiedź na azjatyckie firmy zajmujące się technologiami akumulatorów do pojazdów elektrycznych.
- Przeczytaj także: Szwedzki Northvolt ogłasza upadłość. Produkowali akumulatory do aut i mają fabrykę w Gdańsku.
Transakcja, której wartość nie została ujawniona, stanowi pierwszą sprzedaż aktywów Northvolt od czasu ogłoszenia bankructwa. Scania, będąca jednocześnie udziałowcem i klientem Northvolt, potwierdziła w piątek, że osiągnięto porozumienie z syndykiem masy upadłościowej. Wcześniej, w lutym, Scania zaproponowała zakup działu Northvolt Systems Industrial za sześć mln dol., jednak proces został wstrzymany w związku z ogłoszeniem upadłości.
Scania przejęła cały oddział Northvolt. Polską fabrykę też
Oddział, który zatrudnia około 260 osób, specjalizuje się w produkcji systemów akumulatorowych do ciężkiego sprzętu przemysłowego, takiego jak maszyny budowlane czy sprzęt wykorzystywany w górnictwie. Firma posiada również centrum badawczo-rozwojowe w Szwecji i fabrykę w Polsce.
Przejęcie to wpisuje się w strategię Scania, której celem jest rozwój biznesów uzupełniających i zwiększenie konkurencyjności na dłuższą metę. - "Dzięki temu przejęciu Scania wzmocni swoją ofertę elektryfikacji do zastosowań terenowych", komentuje przedstawiciel firmy, podkreślając, że działalność Northvolt Systems Industrial będzie kontynuowana bez zmian.
Northvolt, który od miesięcy starał się sprzedać część swoich firm w celu ratowania podstawowej działalności produkującej ogniwa akumulatorowe do pojazdów elektrycznych, znajduje się w trudnej sytuacji finansowej. Przejęcie przez Scanię może być kluczowe dla przyszłości firmy i jej pracowników, a także dla europejskiego sektora przemysłu akumulatorów do pojazdów elektrycznych.