Kluczowymi elementami na drodze do osiągnięcia tego celu wydają się być nowa Skoda Fabia i nowa generacja Skody Superb.

Modele samochodów marki Skoda są dostępne na rynku chińskim od 2007 roku. Od tego czasu marka zwiększyła roczną sprzedaż do 281 400 egzemplarzy w 2014 roku. Stanowi to prawie jedną czwartą całkowitej sprzedaży marki w zeszłym roku. W pierwszej połowie 2015 roku Skoda dostarczyła 138 300 pojazdów na rynku chińskim - to przełożyło się na wzrost o 5,8% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Chiny od 2010 roku są największym indywidualnym rynkiem dla czeskiego producenta, który wzmacnia swoją pozycję dzięki ścisłej współpracy z Volkswagen Group China i lokalnym partnerem Shanghai Volkswagen (SUW).

W ramach międzynarodowej strategii wzrostu, w ostatnich latach marka stale poszerza gamę modeli dostępnych w Chinach. W 2014 roku oferta czeskiej marki wzrosła do sześciu lokalnie produkowanych samochodów. Gama Skoda w Chinach składa się z modeli: Fabia, Rapid, Rapid Spaceback, Octavia, Yeti i Superb.

Kolejne generacje Fabii i Superba zwiastują nową erę dla Skody w Chinach. Nowa Fabia, dostępna na tamtejszym rynku od kwietnia, jest pierwszym przykładem nowego, wyrazistego i nowoczesnego języka stylistycznego marki. Kolejnym krokiem będzie nowy Superb, który zadebiutuje w Chinach jesienią tego roku.

Nowy okręt flagowy czeskiej marki na rynek chiński będzie produkowany w zakładzie SUW w Ningbo, w południowych Chinach. Kolejnymi miejscami, w których produkowane są samochody to zakłady znajdujące się w Anting i Yizheng. Auta te trafiają na rynek lokalny.