• W seryjnym wydaniu najmocniejsza wersja silnika benzynowego w Skodzie Kodiaq to odmiana o mocy 180 KM. W przypadku diesla 190 KM.
  • ABT wziął się za chiptuning obu 2 litrowych silników. Moc TSI zwiększono do 216 KM.
  • Chiptuning diesla oznacza przyrost mocy dla wersji 150 KM i 190 KM. Wyniki to odpowiednio: 180 KM i 215 KM

180 KM z benzyny i 190 KM z diesla. Tyle i aż tyle mocy oferuje Skoda w najmocniejszych wersjach modelu Kodiaq. W oczekiwaniu na RS (ponoć ok. 250 KM) pozostaje tylko jedno: skorzystać z oferty firm tuningowych.

Za Skodę Kodiaq wziął się nadworny tuner całej grupy Volkswagena, czyli niemiecki ABT. Firma zajęła się przy tym częścią gamy silnikowej dużego czeskiego crossovera. Odpowiednie pakiety opracowano bowiem dla jednostki 2.0 TSI, jak i obu wersji silnika 2.0 TDI. Sam ABT twierdzi przy tym, że to, co stworzono to tylko niewielka pomoc. Niewykluczone zatem, że z czasem pojawi się większy pakiet indywidualizacji samochodu, co oznacza możliwość modyfikacji zawieszenia, wnętrza czy elementów nadwozia.

Chiptuning (ABT twierdzi, że nową mapę opracowało samodzielnie) benzynowego 2.0 TSI oznacza wzrost mocy ze 180 KM do 216 KM. Zwiększa się również moment obrotowy – z 320 Nm do 360 Nm. Podobnie jest w przypadku obu wersji diesla 2.0 TDI. Po aktualizacji słabsza jednostka (150 KM i 340 Nm) osiąga 180 KM i 380 Nm. W przypadku 190 konnej wersji 2.0 TDI można zaś zyskać 215 KM i 440 Nm.

ABT Skoda Kodiaq

Tuning optyczny na razie ogranicza się jedynie do wymiany felg. ABT przygotował zestaw felg w rozmiarach od 18 do 21 cali (także z dystansami) w różnych wersjach kolorystycznych. Do wyboru m.in. matowa albo błyszcząca czerń lub kolor srebrny. W opcji jeszcze elementy w kontrastującym kolorze na wybranych fragmentach felg. Tyle i aż tyle.