Skutery i motocykle 125 cm3 na kat. B są świetną receptą na korki i problemy z parkowaniem. Do tego mało palą, a ich utrzymanie okazuje się niedrogie. Skutery i motocykle o poj. 125 cm3, spełniające ustawę dopuszczającą kierowanie nimi na podstawie prawa jazdy kat. B (szczegóły na s. 34), cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku. A skoro jest popyt, to i podaż okazuje się duża
Niemal każda licząca się marka ma takie jednoślady w swojej ofercie. Co więcej, ich charakter, forma i przeznaczenie bywają bardzo różne – od skuterów klasycznych, retro i nowoczesnych, przez nakedy, choppery oraz enduro, na motocyklach wyglądających jak rasowe ścigacze kończąc.
Pełna oferta „125-ek” na polskim rynku znacznie przekracza 100 modeli. Gdyby doliczyć wersje limitowane i z ABS-em, zbliżyłaby się do 150. Jest więc w czym wybierać! Ceny? Bardzo różne. Najtańsze są wyroby chińskie (4000-6000 zł), nieco droższe okazują się jednoślady marek tajwańskich (przeważnie 6000-9000 zł).
Ceny markowych skuterów i motocykli 125 cm3 (np. włoskich i japońskich) zaczynają się od ok. 12 000 zł, a kończą - przeważnie - na przeszło 20 000 zł. Oto marki, które na polskim rynku oferują „125-ki”: Aprilia, Beta, Derbi, Gilera, Honda, Hyosung, Junak, Kawasaki, Keeway, KTM, Kymco, Peugeot, Piaggio, Rieju, Romet, Suzuki, SYM, Vespa, Yamaha i Zipp.