W ciągu 9 miesięcy 2015 r. dilerzy sprzedali 258 240 samochodów osobowych – to oznacza wzrost o 5,4 proc. w porównaniu z trzema kwartałami 2014 roku.
Do samochodów osobowych należałoby jeszcze doliczyć prawie 37 tys. samochodów dostawczych i prawie 35 tys. samochodów ciężarowych o dmc do 3,5 tony.
Razem samochodów osobowych i dostawczych sprzedano przez 9 miesięcy 2015 roku 295 tys.
Wzrosty powinny cieszyć, ale... Większość zakupów dokonują firmy – w ciągu 9 miesięcy kupiły 165,7 tys. samochodów osobowych – to prawie 2/3 wszystkich sprzedanych.
Klienci indywidualni zdecydowali się na 92,4 tys. aut (to tylko 35 proc. całej puli aut). Powód jest ciągle ten sam: klienci indywidualni nie mają pieniędzy na nowe auta, firmom jest łatwiej i lżej je kupować, chociażby ze względu na amortyzację.
Jakie marki i modele są najpopularniejsze na polskim rynku? Tu nie ma dużych zmian.
Klienci indywidualni najczęściej wybierają Skodę, potem Opla, Toyotę, Volkswagena i Kię.
Najpopularniejszym modelem w tej grupie klientów jest Skoda Fabia – od początku 2015 r. wybrało ją 3972 klientów. Na drugim miejscu jest Opel Corsa – 3619 klientów, na trzecim Toyota Yaris – 3303 szt., na czwartym Opel Astra – 2696 szt., a na piątym Skoda Rapid – 2430 szt.
W zakupach dokonywanych przez firmy najpopularniejsza jest Skoda, po niej Volkswagen, Toyota, Ford i Opel.
Najpopularniejszym modele wśród aut firmowych jest Skoda Octavia – 8488 szt., na drugiem miejscu VW Golf – 5934 szt., na trzecim Ford Focus – 5366 szt.,na czwartym Opel Astra – 5002 szt., a pierwszą piątkę zamyka Toyota Auris – 4994 szt.