To oznacza wzrost o 5 proc. w porównaniu do roku 2014. Wzrost sprzedaży dilerzy zawdzięczają przede wszystkim zakupom firmowym – stanowią one ok. 70 proc. wszystkich transakcji. Klienci indywidualni kupują ok. 30 proc. nowych samochodów.

W październiku z salonów wyjechało 29 tys. nowych samochodów – wzrost o 1,3 proc. w porównaniu z październikiem 2014 r.

Jak twierdzi Paweł Gos – ekspert Polskiej Izby Motoryzacji i prezes Exact Systems – w całym 2015 roku sprzedanych zostanie 340-350 tys. nowych aut osobowych, co będzie oznaczało wzrost o 4-7 proc. w porównaniu z rokiem 2014.

Końcówka roku może być szczególnie udana pod względem sprzedaży z powodu powszechnego stosowania przed dilerów upustów na auta z rocznika 2015.

Ruch w salonach widać nie tylko w Polsce, lecz także w całej Europie. Do końca października europejczycy kupili 11,5 miliona nowych aut – oznacza to wzrost o 2,9 proc. w porównaniu z rokiem 2014.

Najpopularniejszą marką w Europie jest Volkswagen – mimo afery związanej z fałszowaniem danych o szkodliwych związkach w spalinach.

W Polsce najpopularniejszą marka – już od wielu lat – jest Skoda. Na drugim miejscu uplasował się VW, a na trzecim – Toyota.

Co ciekawe, w Polsce tzw. afera Volkswagena nie wywołała spadku sprzedaży modeli VW, a wprost przeciwnie – w październiku klienci kupili aż o 28 proc. więcej Volkswagenów.

Najpopularniejszym modelem w Polsce jest Skoda Octavia, na drugim miejscu VW Golf, a na trzecim – Skoda Fabia.