Jak wygląda ranking firm i modeli po pierwszym miesiącu sprzedaży?
Na pierwsze miejsce wróciła Skoda – lider polskiego rynku od wielu lat. Czeska firma sprzedała 5246 aut, co dało jej 13,8 proc. udziału w rynku.
Drugie miejsce zajęła Toyota – 4909 sprzedanych aut i 12,9 proc. rynku.
Na trzecim miejscu jest Volkswagen – 3896 sprzedanych aut, co dało udział w rynku na poziomie 10,23 proc.
Czwarte miejsce zajmuje Opel – sprzedał 3178 aut i zajmuje 8,35 proc. rynku.
Na piątym miejscu uplasował się Ford ze sprzedażą 2271 aut – 5,96 proc. rynku.
Powyżej tysiąca aut sprzedało w styczniu jeszcze siedem firm: Kia – 2219 szt., Hyundai – 1983 szt., Renault – 1765 szt., Dacia – 1315 szt., Fiat – 1188 szt., Mazda – 1020 szt. oraz Peugeot 1013 szt.
Co ciekawe – marki premium idą łeb w łeb (a właściwie zderzak w zderzak). Audi sprzedało w styczniu 958 modeli, Mercedes 860, a BMW – 818.
Jakie modele samochodów są najpopularniejsze?
Styczniowy ranking modeli wygląda następująco:
1. Skoda Fabia – 1788 szt.
2. Skoda Octavia – 1492 szt.
3. Opel Astra – 1360 szt.
4. Toyota Yaris – 1160 szt.
5. VW Golf – 1104 szt.
Nieco inaczej wygląda ranking modeli, jeśli rozpatrywać zakupy dokonane tylko przez klientów indywidualnych. Najpopularniejszą w tej grupie kierowców piątkę modeli przedstawiamy w galerii.
Galeria zdjęć
1. mejsce wśród klientów indywidualnych – Opel Astra. W styczniu 2017 r. zarejestrowali 734 szt.
2. miejsce wśród klientów indywiduanych – Toyota Yaris – 659 rejestracji.
3. miejsce – Skoda Fabia – 641 rejestracji przez klientów indywiduanych
4. miejsce – Skoda Rapid – wybrało ją 490 klientów indywidualnych
5. miejsce – Opel Corsa – 483 rejestracje przez klientów indywidualnych