Jak wygląda ranking firm i modeli po pierwszym miesiącu sprzedaży?

Na pierwsze miejsce wróciła Skoda – lider polskiego rynku od wielu lat. Czeska firma sprzedała 5246 aut, co dało jej 13,8 proc. udziału w rynku.

Drugie miejsce zajęła Toyota – 4909 sprzedanych aut i 12,9 proc. rynku.

Na trzecim miejscu jest Volkswagen – 3896 sprzedanych aut, co dało udział w rynku na poziomie 10,23 proc.

Czwarte miejsce zajmuje Opel – sprzedał 3178 aut i zajmuje 8,35 proc. rynku.

Na piątym miejscu uplasował się Ford ze sprzedażą 2271 aut – 5,96 proc. rynku.

Powyżej tysiąca aut sprzedało w styczniu jeszcze siedem firm: Kia – 2219 szt., Hyundai – 1983 szt., Renault – 1765 szt., Dacia – 1315 szt., Fiat – 1188 szt., Mazda – 1020 szt. oraz Peugeot 1013 szt.

Co ciekawe – marki premium idą łeb w łeb (a właściwie zderzak w zderzak). Audi sprzedało w styczniu 958 modeli, Mercedes 860, a BMW – 818.

Jakie modele samochodów są najpopularniejsze?

Styczniowy ranking modeli wygląda następująco:

1. Skoda Fabia – 1788 szt.

2. Skoda Octavia – 1492 szt.

3. Opel Astra – 1360 szt.

4. Toyota Yaris – 1160 szt.

5. VW Golf – 1104 szt.

Nieco inaczej wygląda ranking modeli, jeśli rozpatrywać zakupy dokonane tylko przez klientów indywidualnych. Najpopularniejszą w tej grupie kierowców piątkę modeli przedstawiamy w galerii.