SsangYong rozpoczął prace nad modelem Kyron SUV w projekcie oznaczonym D100 już w styczniu 2002. Zmodernizowany Kyron znalazł się w sprzedaży na koreańskim rynku 5.4.2007.
Zmiany wygladu nowego Kyrona objęły nie tylko przednią jego część (nowy zderzak, klosze reflektorów i nowy kształt świateł mgłowych), ale przede wszystkim kontrowersyjną tylną część nadwozia. Nowe kształty otrzymały tylne światła zespolone, zderzak ( obecnie dwukolorowy), spoiler ze zintegrowanym trzecim światłem stop oraz chromowana listwa tylnych drzwi.
Gama barw nadwozia poszerzyła się o nową niebieską Lucky Blue. Nowocześnijszy design, to także 18-calowe obręcze kół z metali lekkich.
Ważną nowością w ofercie koreańskiej marki jest zastosowanie do zmodernizowanego Kyrona nowego typu radioodtwarzacza, który został specjalnie zaprojektowany dla rynku europejskiego. Oprócz funkcji RDS, posiada on odtwarzacz MP3 i wygodne sterowanie na kole kierownicy.
Nie mniej ważne jest także poszerzenie oferty o mocniejszy wariant napędzany silnikiem wysokoprężnym o pojemności skokowej 2 696 cm3 (Common Rail III., system XVT) o mocy 121 kW przy 4000 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 340 Nm w zakresie 1800 do 3250 obr./min. Podobnie jak silnik 200XDi i mocniejszy 270XVT, powstał przy współpracy ze specjalistami Mercedes-Benz.
Ssangyong przypomina także, że pięciostopniowa automatyczna przekładnia T-Tronic jest lub była stosowana w samochodach marki Mercedes-Benz (C klasa, E klasa, CLK i SLK). Wszystkie modele mają bogate wypsoażenie standardowe jak m.in. 6 poduszek powietrznych, ESP, HDC. Model oznaczony symbolem D130 ma być produkowany do 2010 roku.