- Rozszerzona Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN) obowiązuje od 4 listopada na Saskiej Kępie i Kamionku
- Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie zapewnia blisko 5 tysięcy nowych miejsc parkingowych na prawie 100 ulicach stolicy
- Mieszkańcy Saskiej Kępy i Kamionka mogą składać wnioski o abonament uprawniający do parkowania w ramach SPPN
- Abonament rejonowy umożliwia parkowanie w promieniu 200 metrów od miejsca zameldowania, a abonament obszarowy kosztuje 600 zł rocznie i pozwala na korzystanie z miejsc parkingowych na całym obszarze SPPN
Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie zapewnia, że dzięki rozszerzeniu SPPN, mieszkańcy zyskają więcej przestrzeni do parkowania. Oficjalnie, wprowadzenie nowych zasad ma na celu poprawę sytuacji parkingowej w tych rejonach. Dla mieszkańców przewidziano specjalnie oznaczone strefy z miejscami parkingowymi dedykowanymi wyłącznie dla nich. Aby jednak skorzystać z przywilejów, konieczne jest posiadanie abonamentu mieszkańca.
Strefa Płatnego Parkowania w Warszawie - jak uzyskać abonament dla mieszkańców
Od 5 października mieszkańcy Saskiej Kępy i Kamionka mogą składać wnioski o abonament uprawniający do parkowania w ramach SPPN. Warunkiem ubiegania się o abonament jest zameldowanie na pobyt stały lub czasowy w strefie, rozliczenie podatku PIT w Warszawie oraz posiadanie pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej do 2,5 tony lub samochodu osobowego o większej masie. Wniosek można złożyć online lub osobiście w Punkcie Obsługi Pasażera ZTM.
Rodzaje abonamentów w strefie
Abonament rejonowy, kosztujący 30 zł rocznie, umożliwia parkowanie w promieniu 200 metrów od miejsca zameldowania oraz w strefach tylko dla mieszkańców. Z kolei abonament obszarowy, w cenie 600 zł rocznie (z możliwością podziału na raty), pozwala na korzystanie z miejsc parkingowych na całym obszarze SPPN, zgodnie z mapą obszarów abonamentowych.
Mapa Strefy Płatnego Parkowania w Warszawie 2024
Poniżej przedstawiamy pełną listę ulic objętych strefą płatnego parkowania w Warszawie:
- Obszar I
- aleją Prymasa Tysiąclecia – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- ulicą Marcina Kasprzaka – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- ulicą Juliana Konstantego Ordona – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Wolską – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- aleją Prymasa Tysiąclecia – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- aleją Obrońców Grodna – bez tej ulicy granicznej;
- aleją Armii Krajowej – bez tej ulicy granicznej;
- mostem gen. Stefana Grota-Roweckiego – bez tego mostu;
- wzdłuż lewego brzegu Wisły, do wysokości ulicy Wilanowskiej;
- ulicą Solec – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Czerniakowską – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- ulicą Jurija Gagarina – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- ulicą Belwederską – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- ulicą Promenada – bez tej ulicy granicznej;
- przedłużeniem ulicy Promenada, do ulicy Belgijskiej;
- ulicą Belgijską – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Puławską – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Racławicką – wraz z tą ulicą graniczną (do ulicy Michała Bałuckiego);
- ulicą Michała Bałuckiego – wraz z tą ulicą graniczną (od ulicy Wiktorskiej);
- ulicą Różaną – wraz z tą ulicą graniczną;
- aleją Niepodległości – wraz z tą ulicą graniczną (do ul. Jarosława Dąbrowskiego);
- przedłużeniem ulicy Różanej, do ulicy Kieleckiej – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Ludomira Różyckiego – wraz z tą ulicą graniczną;
- przedłużeniem ulicy Różyckiego, do ulicy Balladyny;
- ulicą Balladyny – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Wołoską – bez tej ulicy granicznej;
- ulicą Juliana Kulskiego – wraz z tą ulicą graniczną;
- przedłużeniem ulicy Juliana Kulskiego do ulicy Żwirki i Wigury;
- ulicą Żwirki i Wigury – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- podstawą nasypu linii kolejowej nr 8 (od strony wnętrza strefy);
- od miejsca skrzyżowania linii kolejowych nr 8 oraz nr 47 – podstawą nasypu linii kolejowej nr 47 (od strony wnętrza strefy).
- Obszar II
- ulicą Stefana Starzyńskiego od prawego brzegu Wisły – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- podstawą nasypu linii kolejowej nr 9 (od strony wnętrza strefy);
- ulicą Radzymińską – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Folwarczną – wraz z tą ulicą graniczną;
- torowiskiem tramwajowym od ulicy Kawęczyńskiej do ulicy Kijowskiej;
- przedłużeniem wyżej wymienionego torowiska do podstawy nasypu linii kolejowej nr 7;
- podstawą nasypu linii kolejowej nr 7 (od strony wnętrza strefy);
- ulicą Podskarbińską – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Stanisławowską – wraz tą ulica graniczną;
- ulicą Terespolską – wraz z tą ulicą graniczną;
- przedłużeniem ulicy Terespolskiej, do alei Jerzego Waszyngtona;
- aleją Jerzego Waszyngtona – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Saską – wraz z tą ulicą graniczną;
- aleją Stanów Zjednoczonych – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- ulicą Afrykańską – wraz z tą ulicą graniczną;
- wzdłuż ulicy generała Tadeusza Bora Komorowskiego – bez tej ulicy granicznej;
- przedłużeniem ulicy generała Stanisława Skalskiego do ulicy Wał Miedzeszyński;
- prawym brzegiem Wisły do ulicy Stefana Starzyńskiego.