- Skodę Afriq to już ósmy projekt studentów ze szkoły Skoda Academy. Wygląda na najbardziej ambitny i profesjonalny!
- W skrócie Afriq to hybryda Kamiqa, Fabii Rally2 Evo i Octavii 4x4. Z każdego z tych modeli studenci wzięli to, co najlepsze
- Za napęd tego rajdowego potwora odpowiada sprzężony z 7-biegową przekładnią DSG silnik 2.0 TSI generujący 190 KM i 320 Nm. Tyle wystarczy, bo auto waży tylko 1350 kg
- Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Weź bazę w postaci Skody Kamiq. Dodaj do tego 25 praktykantów, 2 tys. roboczogodzin, części z Fabii Rally2 Evo i układ napędowy ze Skody Octavii 2.0 TSI 4x4. Co z tego wyjdzie? Istne monstrum, jakim jest gotowa nawet do startu w Rajdzie Dakar Skoda Afriq! Jak studenci z Mladej Boleslavi wpadli na tak szalony pomysł?
Skoda Afriq potrafi nawet produkować wodę
Od strony technicznej, dzięki wsparciu działu Skoda Motorsport, Afriq to rajdówka na światowym poziomie. Napędza ją silnik 2.0 TSI generujący 190 KM i 320 Nm, a moc trafia na wszystkie koła za pośrednictwem 7-biegowej przekładni DSG. Podstawą projektu był miejski crossover Kamiq, który został wybebeszony ze wszystkich zbędnych elementów auta cywilnego (wóz waży tylko 1350 kg). Prawdę mówiąc, jedyne co z niego zostało, to szkielet nadwozia, reflektory i osłona chłodnicy.
Reszta to już dzieło studenckiej wyobraźni. Z jakiegoś powodu uczniowie zdecydowali się np. na wykorzystanie tylnych świateł z Octavii (ale niecałych!). Dużo ciekawsze są jednak elementy, które nadają pojazdowi bojowego charakteru – LED-owe halogeny na masce, 15-calowe felgi OZ Racing obute w terenowe opony, ucięte od spodu zderzaki, duży spojler, małe lusterka boczne, plastikowe okna z otworami i wlot powietrza na dachu.
Środek to w zasadzie dokładnie to, co znamy z rajdowej Fabii Rally2 Evo. Z jednym, dość istotnym, wyjątkiem. Na pokładzie pojawiła się izraelska maszyna Watergen, która produkuje wodę pitną, odzyskując ją z... powietrza. Dzięki temu kierowca i pilot mogą dbać o odpowiednie nawodnienie nawet w najbardziej wymagających warunkach klimatycznych. Skroplona woda jest przefiltrowana, odkażona i mineralizowana, a zatem bezpieczna dla zdrowia.
Skoda Afriq to już ósme dzieło studentów
Tak szalony projekt ze znaczkiem Skody mógł opuścić tylko bramę Akademii Skody. Odbywający praktyki w tym zakładzie studenci przyzwyczaili nas już do swojego nieszablonowego podejścia do projektowania (tu liczy się doświadczenie zdobywane przez czystą frajdę!), ale w ich portfolio nie było jeszcze rajdówki z prawdziwego zdarzenia. Aż do teraz!
Po spiderze zbudowanym na bazie Scali (Skoda Slavia), wyprawowym Kodiaqu (Skoda Mountiaq), otwartej wersji Karoqa (Skoda Sunroq), Fabii przerobionej na pikapa (Skoda Funstar), roadsterze Citijet (bazą była Skoda Citigo) i dwóch innych projektach przyszedł czas na Skodę Afriq, czyli hybrydę Kamiqa, Fabii Rally2 Evo i Octavii 4x4. Z każdego z tych modeli praktykanci wzięli to, co najlepsze.