- Optymalne wymiary nadwozia i przestronne wnętrze
- Zamiast 95-konnego silnika rekomendujemy 115-konną
- Dobra cena za porządnie wyposażone auto
SUV-y rządzą od kilku lat, znajdziemy je już w każdym rozmiarze. Skoda Kamiq należy do tych najmniejszych, jest blisko spokrewniony z Volkswagenem T-Crossem i Seatem Aroną, jednak wyraźnie od nich pojemniejszy. W teście – podstawowa wersja 1.0 o mocy 95 KM w wariancie wyposażeniowym Ambition.
Skoda Kamiq - poręczne wymiary
Przeczytaj też:
Stylistycznie spójny z innymi Skodami Kamiq ma modny wygląd, a wysoka pozycja za kierownicą poprawia widoczność i te cechy już wystarczą, żeby auto polubiły kobiety. Te, które wożą dzieci, docenią łatwość posadzenia ich w foteliku, do którego nie trzeba się schylać. Dodatkowym atutem są gabaryty: Kamiq jest relatywnie krótki (długość 4,24 m), co ułatwia eksploatację w mieście, za to wnętrze ma wystarczająco przestronne, żeby nawet z tyłu wygodnie podróżowali dorośli. W bagażniku o pojemności 400-1395 l z powodzeniem zmieści się więcej niż weekendowe zakupy. Testowany egzemplarz miał pakiet Comfort z 8-calowym wyświetlaczem (standardowo 6,5''), automatyczną dwustrefową klimatyzację (zamiast manualnej) i czujniki parkowania z przodu i z tyłu (w Ambition są tylko tylne) – ten wydatek jest wart (promocyjnej) ceny 1950 zł.
Skoda Kamiq - trochę za słaby 95-konny silnik
Bazowy motor do spokojnego przemieszczania się po mieście wystarczy, w takiej jeździe sprawdzi się też 5-biegowa skrzynia, która jako jedyna jest łączona z 95-konnym TSI. Jednolitrowa jednostka występuje także w wersji 115 KM, w cenie wyższej o zaledwie 3500 zł. Wtedy do kompletu dostajemy 6-biegową skrzynię, co już jest warte polecenia, bo przekładnia 5-biegowa podczas jazdy poza miastem może okazać się niewystarczająca. Silnik 95-konny w rozpędzonym do autostradowych prędkości aucie jest nie tylko mało dynamiczny, lecz także głośny. W dodatku w wersji 115 KM możemy wybierać między skrzynią ręczną a DSG – która jednak wymaga już znacznej dopłaty 6100 zł.
Skoda Kamiq - dobrze trzyma się drogi
Kamiqa prowadzi się przyjemnie zwinnie, układ kierowniczy działa precyzyjnie, a samochód neutralnie zachowuje tor jazdy. Odbywa się to trochę kosztem komfortu – crossover jest dość sztywny. To idealne auto do miasta – łatwo się je parkuje (kamera cofania w standardzie) i bez problemu przemierza ciasne zaułki.
Kamiq ma naprawdę dobrą cenę, dzięki czemu stanowi groźną konkurencję dla samochodów kompaktowych. Zamiast testowanej wersji warto rozważyć 115-konną Ambition za 72 000 zł i dokupienie do niej wspomnianego pakietu Comfort.
Skoda Kamiq – naszym zdaniem
Kamiq to dobre auto w niewygórowanej cenie. Ładnie zaprojektowane i starannie wykończone, z zaawansowanymi multimediami, spodoba się nie tylko paniom. Testowaną wersję można śmiało polecić do miasta, gdzie ograniczona dynamika i brak 6. biegu nie będą (mocno) przeszkadzać.
Skoda Kamiq 1.0 TSI – dane techniczne
Silnik | t.benz./R3/12 |
Pojemność skokowa (cm3) | 999 |
Moc maks. (KM/obr./min) | 95/5000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 175/2000 |
Napęd/skrzynia biegów | przedni/man. 5 |
Dł./szer./wysokość (mm) | 4241/1793/1553 |
Rozstaw osi (mm) | 2651 |
Poj. bagażnika/zbior. paliwa (l) | 400-1395/50 |
Masa własna/ładowność (kg) | 1280/480 |
Cena od/testowanego egz. (zł) | 68 500/86 200 |
Skoda Kamiq 1.0 TSI – osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,1 s |
Prędkość maksymalna | 181 km/h |
Średnie spalanie (wg WLTP) | 5,7 l/100 km |
Emisja CO2 | 129 g/km |
Galeria zdjęć
Trzycylindrowy turbodoładowany silnik 1.0 jest oferowany w dwóch wersjach mocy. W teście – słabsza, 95-konna. Mocniejsza, 115-konna wymaga tylko 3500 zł dopłaty – warto!
Zgrabna sylwetka, ładne detale i bardzo porządne wykończenie cieszą oko. Seryjnie są montowane 16-calowe alufelgi, tu: 17-calowe za 1300 zł
Czytelny kokpit, łatwa obsługa multimediów za pośrednictwem ekranu dotykowego. Bardzo przyzwoita jakość wykończenia
Tu się mieści 400-1395 l bagażu
Asystent pasa ruchu w wyposażeniu seryjnym, a aktywny tempomat to opcja
Testujemy 95-konną wersję 1.0 TSI
Wysocy pasażerowie mają z tyłu dość miejsca nawet na długie podróże