Do konkursu przed dziesięcioma miesiącami przystąpiło osiem najbardziej prestiżowych szkół wzornictwa na świecie: Istituto Europeo di Design z Turynu, Wydział Wzornictwa Politechniki Mediolańskiej, College for Creative Studies z Detroit, Coventry University of Art and Design, Tokyo Communications Arts, Państwowy Uniwersytet Stroganowa w Moskwie, National Institute of Design z Ahmadabadu (Indie) oraz Institute of Design Uniwersytetu w Umea (Szwecja).

W skład zespołu, który stał za tą inicjatywą, wchodzili nie tylko projektanci Centrum Stylu, ale i szefowie marek Fiat, Lancia i Alfa Romeo, Dyrekcji Produktu oraz działów Engineering & Design oraz Human Resources. Podstawowe elementy niezbędne do realizacji projektów zdefiniowali dla Fiata, Lancii i Alfy Romeo ich dyrektorzy generalni, czyli, odpowiednio, Luca de Meo, Olivier François i Antonio Baravalle.

W konkursie wzięło udział w sumie 200 studentów dwunastu różnych narodowości, którzy zostali podzieleni na trzy grupy (według marek) i zaprezentowali łącznie 100 projektów. Spośród wszystkich przedstawionych prac wybrano zwycięzców dla każdej marki. Wszyscy wezmą udział w stażu zaplanowanym przez Fiat Group Automobiles.

Podczas ceremonii zamykającej konkurs jury złożone z przedstawicieli świata wzornictwa, mody, architektury i dziennikarstwa wybrało spośród 24 projektów finałowych sześć zasługujących, ich zdaniem, na "szczególne wyróżnienie". Są to nagrody za najlepszy projekt włoski (Best Italian Design - Fiat Panda, Lancia Aemila, Alfa Romeo Area) dla każdej z trzech marek; za najlepsze wykorzystanie innowacyjnych materiałów (Best Innovative Material Use - Panda Splash); za najlepszą wizję przyszłości (Best Future Vision - Fiat Panda); oraz za najlepszą komunikację ogólną (Best Overall Communication - Fiat Panda).