Suzuki nie ma zbyt bogatej oferty rynkowej w Europie, ale to właśnie się zmienia. Do gamy dołączyły dwa nowe modele, zapowiadane zresztą już od jakiegoś czasu. Po pierwsze, to kompaktowe kombi o nazwie „Swace”, czyli dobrze znana nam już Toyota Corolla z napędem hybrydowym (wersja 1.8), po drugie – SUV Across, czyli po prostu lekko przypudrowane hybrydowe RAV4.
Ile taka przyjemność będzie kosztować? Za Swace zapłacisz od 103 500 zł (Corolla: od 72 900 zł, ale z wyraźnie uboższym wyposażeniem), zaś ceny Acrossa 2.5 w wersji plug-in i z napędem na obie osie startują od 261 800 zł.
Co Toyota ma z tego układu? Suzuki dostarczy ze swojej strony małe i budżetowe modele, przeznaczone m.in. na rynek indyjski.
Jak podaje Suzuki w swych materiałach prasowych, układ hybrydowy w modelu Swace łączy mocny silnik elektryczny z silnikiem benzynowym o pojemności 1,8-litra, specjalnie zaprojektowanym na potrzeby tego połączenia, gwarantując płynną jazdę z dynamicznym przyspieszaniem połączonym z niskim zużyciem paliwa i emisją CO2. Across dostępny jest wyłącznie w najmocniejszej wersji napędowej (moc systemowa – 306 KM!; 0-100 km/h w 6 s) i, według zapewnień producenta, ma przejechać do 75 KM na samym prądzie WLTP. Układ hybrydowy plug-in składa się z silnika elektrycznego napędzającego przednią oś – elektryk dysponuje maksymalną mocą wynoszącą 134 kW i dostarcza 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego, czerpiąc energię z zamontowanego pod podłogą akumulatora litowo-jonowego o pojemności 18,1 kWh (50,9 Ah).
Silnik elektryczny połączono z jednostką spalinową A25A-FXS Dynamic Force, która jest wykorzystywana do ładowania akumulatora, a także wspomaga silnik elektryczny podczas jazdy z dużymi prędkościami, jeśli to konieczne. Silnik benzynowy ma długi skok i wysoki stopień sprężania, a także układ bezpośredniego wtrysku paliwa do cylindra (DI) i wtrysku paliwa do kolektora dolotowego (PFI), które w zależności od warunków jazdy zwiększają moc i efektywność spalania przy jednoczesnym obniżeniu emisji szkodliwych substancji. Układ hybrydowy typu Plug-in oferuje cztery tryby pracy - domyślny tryb EV, tryb Auto EV / HV, tryb HV oraz tryb ładowania akumulatora – kierowca może wybrać odpowiednie ustawienie w zależności od warunków jazdy i stanu naładowania akumulatora. Za napęd 4x4 odpowiada silnik elektryczny umieszczony przy tylnej osi.