Logo

Ta droga doprowadzi nas do "atomu". Wiadomo, kto wybuduje pierwszy odcinek drogi do elektrowni jądrowej

  • GDDKiA wybrała wykonawcę pierwszego odcinka drogi, która połączy przyszłą elektrownię jądrową z drogą ekspresową S6
  • Nowa trasa odciąży lokalne drogi i skróci czas przejazdu między Trójmiastem a miejscowościami w gminie Choczewo
  • Prace projektowe i budowlane przy pierwszym odcinku mają trwać maksymalnie 31 miesięcy
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Budowa drogi krajowej do przyszłej elektrowni jądrowej podzielona została na dwa zadania. Pierwsze obejmuje 11-kilometrowy fragment od Lubiatowa do drogi wojewódzkiej nr 213. Drugą inwestycją jest opracowanie i wybudowanie 15 km trasy od DW213 do węzła Łęczyca na drodze ekspresowej S6. Przy okazji budowy S6 Leśnice — Bożepole Wielkie wykonany zostanie łącznik między drogą powiatową w Łęczycach a drogą ekspresową S6, który skomunikuje nową drogę krajową z węzłem Łęczyce.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Kto wygrał przetarg na budowę pierwszego odcinka drogi?
Ile kosztuje budowa drogi do elektrowni jądrowej?
Jak długo mają trwać prace budowlane przy pierwszym odcinku?
Kiedy GDDKiA planuje podpisać umowę z wykonawcą?

Droga do elektrowni ułatwi dojazd do nadmorskich miejscowości

Teraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wybrała wykonawcę pierwszego z dwóch odcinków. W przetargu wzięło udział 13 podmiotów, a najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm Polimex Infrastruktura oraz Polimex Mostostal. Koszt całości prac związanych z zaprojektowaniem i budową drogi krajowej do elektrowni jądrowej na odcinku od Lubiatowa do DW213 wyceniono na 177 mln 899 tys. 777 zł.

Plan orientacyjny drogi krajowej do elektrowni na odcinku Lubiatowo - DW213
Plan orientacyjny drogi krajowej do elektrowni na odcinku Lubiatowo - DW213GDDKiA

W ramach inwestycji powstanie droga o przekroju 1×2 w klasie GP (główna ruchu przyspieszonego). Trasa zostanie poprowadzona nowym śladem i połączy drogę ekspresową S6 z elektrownią. Dojazd do elektrowni jądrowej jest ważny nie tylko z perspektywy strategicznej, lecz także z punktu widzenia mieszkańców okolicznych miejscowości, bo zwiększając przepustowość układu komunikacyjnego, odciąży sieć dróg lokalnych, a ponadto skróci czas przejazdu między Trójmiastem i nadmorskimi miejscowościami w gminie Choczewo.

Trzy lata na prace związane z budową 11 km drogi do elektrowni

Zgodnie z planem maksymalny termin przewidziany na prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wynosi 31 miesięcy od daty zawarcia umowy. W przypadku prac w terenie do wspomnianego terminu nie wlicza się okresów zimowych (od 16 grudnia do 15 marca). GDDKiA planuje podpisać umowę z wykonawcą w drugim kwartale br., co pozwoli ukończyć inwestycję najpóźniej w drugim kwartale 2028 r.

Zwycięzcę przetargu na projekt i budowę drugiego odcinka, między DW213 a węzłem Łęczyca na drodze ekspresowej S6, poznamy w drugim kwartale br. Obecnie komisja przetargowa ocenia dokumenty złożone przez firmy, które zgłosiły się do przetargu.

Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium