"Śmierć" Forda Escorta zapoczątkowała erę Focusa, który był nowym otwarciem marki w klasie aut kompaktowych. I tak w 2002 r. Escort zniknął z Europy, a rok później także z rynku amerykańskiego.

Escort jednak powrócił w 2014 r. Nazwę ponownie wykorzystał chiński oddział Forda, która wykorzystał do stworzenia nowego Escorta Focusa sedana drugiej generacji (auto technologicznie bazuje na tym modelu do dziś). Aktualnie jednak tą już dość wysłużoną konstrukcję poddano gruntownemu liftingowi.

Pojawiły się nowe reflektory i tylne lampy, nowe zderzaki, które upodobniły chińskiego Escorta do nowszych technologicznie modeli Forda.

Escort ma aktualnie w ofercie tylko jeden wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra i mocy 122 KM. Można go zamówić z sześciobiegową skrzynią manualną lub klasycznym "automatem". Auto wyposażone jest standardowo w 15-calowe felgi aluminiowe.

Obok Forda Escorta na rynku Chińskim oferowane jest także Mondeo, które w przyszłym roku zniknie z oferty europejskiej. Jednak flagowym modele na rynku chińskim nadal pozostaje model Taurus.