W 1919 roku Talbot wykupił mieszczącą się we Francji choć należącą od 1904 roku do Anglików firmę Darracq i również brytyjską firmę Sunbeam. W ten sposób w 1920 roku powstała kombinacja tych firm pod nazwą STD. W 1935 roku szefem STD został Antonio Lago pracujący jeszcze w Darracq. W Anglii samochody STD sprzedawano do roku 1939 pod nazwą Darracq lub Talbot-Darracq, a we Francji jako Talbot. Po wojnie pomimo kłopotów i ograniczeń firma nadal produkowała luksusowe auta. Nadwozia do nich projektują i budują najlepsi: Dubos, Figoni&Falachi, Farina czy też jak w przypadku prezentowanego modelu Lago-Grand-Sport T26GS Saoutchik.Model ten napędzany był 6-cylindrowym, górnozaworowym, rzędowym silnikiem o pojemności 4482 ccm i mocy 190 KM. W porównaniu z prezentowanym już modelem Lago Rekord moc została zwiększona poprzez zastosowanie trzech gaźników Zenith-Stromberg. Skrzynia biegów preselekcyjna Wilsona 4-biegowa. Hamulce hydrauliczne. Zawieszenie przednie niezależne na resorach poprzecznych, tylne na resorach podłużnych. Podwozia T26GS ważyły około 850 kg. Auta w zależności od nadwozia osiągały prędkość do 200 km/h.
Talbot Lago Grand Sport 1948 r. Francja
Firma Clement-Talbot pomimo francusko brzmiącej nazwy była całkowicie firmą brytyjską. Przed pierwszą wojną światową produkowała samochody turystyczne.
Auto Świat
Talbot Lago Grand Sport 1948 r. Francja