W większości salonów Toyoty można skorzystać z nowej usługi, czyli Kluczykomatu. Ta przypomina korzystanie z paczkomatów i pozwala klientom korzystającym z usług autoryzowanych stacji obsługi (ASO) oddać pojazd w serwisie lub odebrać go po wykonaniu usługi. Kluczykomat działa codziennie przez 24 godziny i do korzystania z niego wystarczy smartfon pozwalający skanować kody QR. Te umożliwiają otworzenie skrytki do przechowywania kluczyka.
Nie tylko Kluczykomat — przydatne usługi Toyoty
Toyota przypomina, że wszystkie sprawy związane z przeglądem lub naprawą pojazdu można załatwić przez telefon, lub za pomocą poczty e-mail. Ponadto klienci mają również dostęp do różnych form zdalnych płatności. Wprowadzony właśnie Kluczykomat jest najnowszym z rozwiązań, których celem jest zwiększenie wygody klientów. Na liście usług znajdują się także Express Service, Online Service Booking, Video Service Advisor i eCare.
Jednym z ważniejszych ułatwień, oprócz Kluczykomatu, jest Express Service. To specjalna procedura obsługowa, która umożliwia dwukrotnie szybsze przeprowadzenie przeglądu, bo ten wykonywany jest na odpowiednio wyposażonym stanowisku przez dwóch mechaników.
- Przeczytaj także: Wzrost opłat za badanie techniczne miał być priorytetem. Resort infrastruktury odpowiada, co się dzieje w tej sprawie
Z kolei jedną z najbardziej innowacyjnych usług w przypadku Toyoty jest eCare, dostępna w nowej aplikacji MyToyota. Po aktywowaniu usługi samochód zostaje otoczony "opieką" cyfrowego asystenta. Ten za pośrednictwem aplikacji informuje użytkownika, gdy w samochodzie pojawi się problem wymagający uwagi. Ponadto informacja o usterce zostaje przekazana do ASO, aby pracownik serwisu mógł skontaktować się z klientem i udzielić mu pomocy.