Testowy Peugeot ma pod maską 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.2 litra turbo o mocy 130 KM. Będzie to pierwszy tego rodzaju test przeprowadzony w Polsce. Odbędzie się na trasie Warszawa-Toruń-Warszawa, autostradami A2 oraz A1.
Zespół kierowców to dziennikarze Auto Świata, będą się oni zmieniać za kierownicą Peugeota 308 co 5 godzin. Podczas jazdy non stop na dystansie 25 tys. km testujący sprawdzą trwałość silnika, skrzyni biegów, zawieszenia i innych podzespołów auta, a także zużycie paliwa oraz oleju.
Jazda non stop 25 tys. km jest częścią dużego testu długodystansowego 100 tys. km Peugeota 308, jaki redakcja Auto Świata prowadzi od kilku miesięcy. Do testu wybrano Peugeota 308 z nowoczesnym silnikiem 1.2/130 KM, który był dwukrotnie nagradzany tytułami „Silnik roku 2015" oraz „Silnik roku 2016".
Jazda non stop Peugeotem 308 1.2 PureTech na dystansie 25 tys. km nawiązuje do historycznego testu Fiata 125p, jaki przeprowadzono w czerwcu 1973 roku na autostradzie pod Wrocławiem. Wówczas podjęto udaną próbę bicia rekordu prędkości na dystansie 25 tys. km (oraz na 25 tys. mil i 50 tys. km), a teraz będzie sprawdzana trwałość silnika i całego auta przy zachowaniu dopuszczalnych prędkości (na autostradzie 140 km/h).
Start testu Peugeota 308 na dystansie 25 tys. km odbędzie się 10 października 2016 r. o godz. 11.30 na stacji BP Polesie przy autostradzie A2 (ok. 80 km za Warszawą w kierunku Łodzi).
Jako goście honorowi wezmą w nim udział dwaj kierowcy (z 8-osobowego z zespołu), którzy w 1973 r. bili rekord pod Wrocławiem: Robert Mucha i Andrzej Aromiński.
Szef działu Testy Auto Świata – Janusz Borkowski szacuje, że test – jazda non stop 25 tys. km potrwa 10-11 dni.
O przebiegu testu będziemy informowali na stronie WWW Auto Świata oraz na naszym profilu fb.