Niemcy potwierdzili, że już niedługo linia produkcyjna flagowego modelu koncernu zostanie przeniesiona do Czech. Volkswagen w ten sposób robi miejsce w zakładach w Emden (aktualnie tu budowane są niemieckie limuzyny), na produkcję aut elektrycznych. Na konferencji prasowej, Herbert Diess, prezes Volkswagena podał też konkretne daty. Zakład w Kvasinach przejmie produkcję w 2023 roku. Nadal jednak będą tam produkowane Skody Superb, które technologicznie są spokrewnione z niemieckim modelem.

To jednak nie wszystkie roszady w farbach koncernu. Montaż linii produkcyjnych Passata, który jest najlepiej sprzedającym się autem klasy średniej w Europie, wymusi przenosiny produkcji Skody Karoq i Seata Ateci z Kvasin. Aktualnie nie zapadła jeszcze decyzja, gdzie ostatecznie będą powstawać wspomniane crossovery, ale wiadomo, że koncern szuka już nowej lokalizacji. Według doniesień niemieckiej prasy w grę wchodzą Bułgaria i Turcja.

Z nowych planów wykorzystania fabryk Volkswagena wynika też, że od 2022 roku samochody elektryczne zaczną zjeżdżać z taśm produkcyjnych fabryk w Emden i w Hanowerze – w Emden powstawać będą małe elektryczne hatchbacki i sedany kilku marek, natomiast zakład w Hanowerze będzie się specjalizować głównie w produkcji modeli z rodziny I.D. BUZZ.