- Skoda to wciąż numer jeden w Polsce. Wyprzedza Toyotę o kilka tysięcy egzemplarzy
- Bestsellerem dalej pozostaje Skoda Octavia mimo słabnącej sprzedaży
- W segmencie SUV i crossoverów bezdyskusyjnie rządzi Dacia Duster
Ubiegły rok stał przede wszystkim pod znakiem rywalizacji dwóch marek (Skoda i Toyota) i dwóch modeli (Octavia i Corolla). O takie wnioski łatwo po lekturze podsumowania rejestracji samochodów osobowych w Polsce w 2019 roku (raport przygotowany przez Samar).
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoTriumfatorem znów okazała się Skoda, która po raz kolejny zachowała pozycję lidera (podobnie było w 2018 roku). Na podium nastąpiły jednak zmiany. Toyota wyraźnie wyprzedziła bowiem Volkswagena (drugie miejsce w 2018 roku). Różnica jest znacząca, gdyż wynosi ponad 8,9 tys. egzemplarzy. W pierwszej 10 nie zabrakło także marki premium, czyli Mercedesa z niezłym wynikiem ponad 21 tys. sztuk.
Miejsce | Marka | Liczba zarejestrowanych egzemplarzy w Polsce |
1 | Skoda | 68 486 |
2 | Toyota | 62 774 |
3 | Volkswagen | 53 844 |
4 | Opel | 33 807 |
5 | Dacia | 30 878 |
6 | Ford | 30 127 |
7 | Kia | 29 391 |
8 | Renault | 27 579 |
9 | Hyundai | 24 378 |
10 | Mercedes | 21 759 |
Bestsellerem wśród modeli znów została Skoda Octavia. W zeszłym roku zarejestrowano łącznie ponad 20 tys. egzemplarzy. To o ponad 700 sztuk mniej niż w 2018 roku, co i tak jest imponującym wynikiem zważywszy na prezentację następcy. Na drugim miejscu znalazła się zaś Toyota Corolla z wynikiem 19 701 egzemplarzy. Choć Toyocie nie udało się przegonić Skody, to i tak wynik jest bardzo dobry. Samej Corolli sprzedano o kilkadziesiąt sztuk więcej niż w 2018 roku obu kompaktowych modeli (Corolla i Auris)!
Powody do zadowolenia mogą mieć nie tylko w Toyocie. Niezły rok zanotowała także Dacia z modelem Duster (bardzo duży wzrost sprzedaży z 9,8 tys. do ponad 15 tys.), Fiat z Tipo (o ponad 1,3 tys. egz. więcej) i Volkswagen z Tiguanem (SUV wyprzedził m.in. Passata). Trudno także przeoczyć spadek zainteresowania Skodą Fabia (o ponad 2,5 tys. mniej sztuk), Oplem Astra (o ponad 1,4 tys.) czy Volkswagenem Golfem.
Miejsce | Marka i model | Liczba zarejestrowanych sztuk w Polsce w 2019 roku | Liczba zarejestrowanych sztuk w Polsce w 2018 roku |
1 | Skoda Octavia | 20 378 | 21 125 |
2 | Toyota Corolla | 19 701 | 7509 |
3 | Skoda Fabia | 17 095 | 19 679 |
4 | Dacia Duster | 15 342 | 9844 |
5 | Toyota Yaris | 14 070 | 14 032 |
6 | Opel Astra | 13 813 | 15 282 |
7 | Volkswagen Golf | 12 807 | 14 190 |
8 | Fiat Tipo | 9384 | 8059 |
9 | Renault Clio | 8674 | 8353 |
10 | Volkswagen Tiguan | 8396 | 6847 |
A jak wygląda rywalizacja w klasie aut kompaktowych? Ubiegłoroczna rywalizacja Skody i Toyoty to dobra zapowiedź tego, co może się wydarzyć w najbliższych miesiącach. Otwartą kwestią pozostaje bowiem czy Skodzie uda się utrzymać pozycję lidera wraz ze zmianą modelu. Z pewnością spore nadzieje w grupie Volkswagena pokładane są także w kolejnym Golfie, który może zagrozić pozycji Astry.
Miejsce | Marka i model | Liczba zarejestrowanych sztuk w Polsce w 2019 roku | Liczba zarejestrowanych sztuk w Polsce w 2018 roku |
1 | Skoda Octavia | 20 378 | 21 125 |
2 | Toyota Corolla | 19 701 | 7509 |
3 | Opel Astra | 13 813 | 15 282 |
4 | Volkswagen Golf | 12 807 | 14 190 |
5 | Fiat Tipo | 9384 | 8059 |
6 | Ford Focus | 8389 | 11 126 |
7 | Kia Ceed | 7028 | 5854 |
8 | Renault Megane | 6181 | 5533 |
9 | Toyota Auris | 5969 | 12 073 |
10 | Hyundai i30 | 5797 | 4249 |
W segmencie SUV i crossoverów trudno o większą dominację jednego modelu. Dacia Duster jest prawdziwym królem, którego pozycja wydaje się niezagrożona. Drugi w zestawieniu Tiguan ma znacznie skromniejszy wynik od rumuńskiego samochodu. Niemniej wynik Volkswagena jest tym bardziej godny uwagi, ze względu na wewnętrzną rywalizację. Nie dość, że Tiguan wyraźnie pokonał konstrukcje Skody, to także cieszył się większym wzięciem od Passata (jeszcze w 2018 roku to Passat był górą). Czy podobnie będzie w tym roku?
Miejsce | Marka i model | Liczba zarejestrowanych sztuk w Polsce w 2019 roku | Liczba zarejestrowanych sztuk w Polsce w 2018 roku |
1 | Dacia Duster | 15 342 | 9844 |
2 | Volkswagen Tiguan | 8396 | 6847 |
3 | Hyundai Tucson | 7945 | 8065 |
4 | Toyota C-HR | 7637 | 7355 |
5 | Nissan Qashqai | 7342 | 8537 |
6 | Toyota RAV4 | 6897 | 4892 |
7 | Kia Sportage | 6668 | 6082 |
8 | Skoda Kodiaq | 5411 | 3384 |
9 | Skoda Karoq | 5181 | 3688 |
10 | Mazda CX-3 | 4903 | 3234 |
Galeria zdjęć
Numer 1. w Polsce w 2019 roku.
Choć Toyocie nie udało się przegonić Skody, to i tak wynik jest bardzo dobry. Samej Corolli sprzedano o kilkadziesiąt sztuk więcej niż w 2018 roku obu kompaktowych modeli (Corolla i Auris)!
Mimo spadku sprzedaży Fabia na 3. miejscu z bezpieczną przewagą nad rywalami.
Numer 1. wśród SUV-ów w Polsce w 2019 roku.
5. miejsce z wynikiem 14 tys. sztuk.
Astra - jej pozycja słabnie w 2019 roku.
Spadek sprzedaży w 2019 roku i 7. miejsce.
Sprzedaż Tipo rośnie. 8. miejsce w 2019 roku.
Clio na 9. miejscu TOP10 2019 roku w Polsce.
Tiguan wyprzedził nie tylko Passata. Sprzedaje się lepiej od dwóch SUV Skody: Kodiaq i Karoq.