Toyota Aygo drugiej generacji jest na rynku od 2014 r. Miejskie auto jest bardzo popularne, w 2017 r. w Europie znalazło 85 tys. nabywców.

W Polsce Toyota Aygo jest najpopularniejszym modelem w segmencie aut miejskich – w 2017 r. kupiło ją 3254 klientów, co zapewniło udział w tym segmencie na poziomie 24 proc.

Nowa Toyota Aygo zachowała charakterystyczny znak X wkomponowany w grill. To wyróżnik tego modelu, pozwalający na rozpoznanie Aygo już z daleka.

Silnik benzynowy 3-cylindroy, o pojemności litra ma teraz zwiększoną o 3 KM moc (było 69 KM, jest 72 KM). Jednostka spełnia normę emisji spalin Euro 6.2 i – jak zapewnia Toyota – zużywa mniej paliwa niż poprzednik.

Zmieniono także przednie reflektory, przeprojektowana jest także deska rozdzielcza, pojawiły się nowe wzory tapicerek.

Nowa Toyota Aygo dostępna będzie w wersjach x oraz x-play. W tej drugiej w serii jest klimatyzacja oraz system multimedialny x-touch z ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali.

Przewidziane są też edycje specjalne. Np. Aygo x-cite ma dwukolorowe nadwozie oraz 15-calowe koła. Natomiast Aygo x-trend ma czarne nadwozie, czarne obramowania reflektorów, lusterka kolorze cyan (niebieskim), 15-calowe felgi o 10 ramionach, skórzano-materiałową tapicerkę siedzeń.

Silnik 1.0 VVTi ma moc 72 KM, a jego moment obrotowy wynosi 93 Nm przy 400 obr./min. Toyota Aygo rozpędza się do 160 km/h, a do setki potrzebuje 13,8 s. Jak podaje producent, średnie zużycie paliwa wynosi 3,9 l/100 km.