- Toyota powoli żegna aktualne wydanie GR Yarisa. Niedługo 280-konny hot hatch z piekła rodem będzie musiał być dostosowany do nowych norm emisji
- W Polsce wciąż dostępne są jednak GR Yarisy z rocznika 2024
- Wybrać można ręczną lub automatyczną (nowość) skrzynię biegów, a auto przeszło gruntowną modernizację
- Polski cennik Toyoty GR Yaris otwiera teraz 227 tys. 900 zł. To sporo, ale w tej klasie mała Toyota tak naprawdę nie ma żadnego konkurenta
To ostatni moment na zamówienie auta o takich parametrach, ponieważ samochody po homologacji w 2025 roku zostaną dostosowane do nowych norm emisji spalin
- komentuje Toyota. GR Yaris to jeden z najniezwyklejszych małych samochód, jakie powstały w ostatnim czasie. o rajdówka dopuszczona do jazdy po zwykłych drogach. Szalony Yaris został niedawno zmodernizowany. Pod maską pracuje ten sam silnik 1.6, ale wycisnęli z trzech cylindrów jeszcze więcej i poprawili brzmienie układu (nadal zadziorne, ale już nie tak syntetyczne i nieco cichsze). Moc wzrosła o 19 KM (do 280 KM), a moment obrotowy o 30 Nm (do 390 Nm). To przekłada się 5,2 s do setki i 230 km na godz. prędkości maksymalnej.
Warto przypomnieć, przeszedł niedawno szereg modyfikacji, które poprawę właściwości jezdnych tego szalonego auta z napędem na cztery koła GR FOUR.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoIle kosztuje teraz Toyota GR Yaris?
To zależy od skrzyni biegów. Tak, japoński hot hatch dostał jakiś czas temu nową, ośmiobiegową skrzynię automatyczną GAZOO Racing Direct, która charakteryzuje się ultraszybkimi zmianami przełożeń. Przy okazji sześciobiegową skrzynię manualną wyposażono w nowe dwumasowe koło zamachowe. Tak prezentują się teraz ceny:
- Toyota GR Yaris 1.6 Turbo 280 KM 6 M/T - od 227 tys. 900 zł
- Toyota GR Yaris 1.6 Turbo 280 KM 8 A/T GAZOO Racing Direct - od 238 tys. 900 zł
Nie jest tanio, ale i tak GR Yaris to w Polsce bestseller. Małe hot hatche to częsty widok na polskich ulicach. Co ciekawe, Polska jest jednym z tych krajów, w których GR Yaris cieszy się bardzo dużą popularnością.
Wnętrze wygląda na surowe, ale wyposażenie może być bardzo bogate
Toyoty GR Yaris z 2024 roku produkcji w standardzie mają automatyczną klimatyzację dwustrefową, kamerę cofania, inteligentny kluczyk, 12,3-calowe cyfrowe zegary, system multimedialny Toyota Smart Connect z 8-calowym ekranem dotykowym, nawigacją Connected z trybem offline oraz 4-letnim pakietem transmisji danych.
Hot hatcha można można zamówić dodatkowo pakiet VIP (16 tys. zł), który obejmuje 18-calowe kute felgi aluminiowe, system Premium Audio JBL z ośmioma głośnikami, podgrzewaną kierownicę oraz fotele, a także przednie i tylne czujniki parkowania z układem detekcji przeszkód (ICS), system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), asystenta bezpiecznego wysiadania z pojazdu (SEA), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA).
Niedługo dowiemy się, jak będzie wyglądała nowa oferta. Na razie GR Yaris wciąż jest dostępny w wersji 280-konnej.