Zmiany pozornie są niewidoczne gołym okiem, jednak ich znaczenie jest olbrzymie. Tym razem zaskoczenie kryje się przede wszystkim pod maską. Konstruktorzy niejednokrotnie dowiedli, iż znana terenówka pokona wiele przeszkód. Teraz również te stawiane przez Parlament Europejski, dotyczących nowych standardów emisji spalin. Nowy Land Cruiser debiutuje z silnikiem 2.8 D-4D oraz z nową, 6- stopniową, automatyczną skrzynią biegów. To, co zachwyci miłośników silniejszych doznań to z pewnością 177 koni mechanicznych oraz niezwykle wysoki moment obrotowy, sięgający 450Nm. Napęd 4x4 pokaże swój charakter przede wszystkim na trudnych, wymagających technicznie odcinkach drogi.

Zmiany pod maską

Zastosowanie nowego, 2.8-litrowego silnika to zdecydowany powiew świeżości. Jednostka napędowa odznacza się też mniejszą wagą. Jej maksymalny moment obrotowy jest większy w stosunku do poprzedniego modelu o 7%, a na niskich obrotach nawet o 11 proc.

Z pewnością istotną informacją jest również niskie spalanie: to zaledwie 7,2l na 100 kilometrów. Takie dane w przypadku samochodu o wybitnie terenowym charakterze, to naprawdę doskonały wynik.

Na szczególną uwagę zasługuje również wykorzystana w modelu automatyczna skrzynia biegów. Wspomaga ona kierowcę w jego działaniach i sprawia, iż może całkowicie skupić się na drodze.

Wysoki komfort w kabinie

Podczas jazdy kierowca z pewnością doceni nowoczesne rozwiązania technologiczne, szczególnie te, pozwalające podnieść komfort, łatwość prowadzenia i bezpieczeństwo podczas jazdy. Z pewnością można powiedzieć, iż ten rodzaj technologii „wybacza” niektóre błędy popełniane przez kierowcę, nie psując jednocześnie zabawy podczas jazdy. Multifunkcyjny wyświetlacz jest prosty w obsłudze, pozwala na sterowanie pojazdem, korzystanie z map i wiele innych. Panel sterowania został uproszczony, aby poszukiwanie odpowiednich funkcji nie dekoncentrowało kierowcy.

Wygodne, regulowane elektrycznie fotele z pewnością skutecznie podniosą komfort jazdy, również po trasach szutrowych.

Pewniejsza jazda w terenie

Land Cruisery cenione są przede wszystkim za swoje umiejętności radzenia sobie w trudnym terenie. To, co mile zaskakuje w nowej odsłonie modelu to z pewnością aktywna kontrola trakcji, system zmiennej sztywności stabilizatorów (Kinetic Dynamic Suspension System - KDSS) oraz aktywne zawieszenie (Adaptive Variable Suspension). Na uwagę zasługuje również możliwość automatycznego blokowania tylnego dyfra podczas poruszania się po grząskim czy śliskim terenie.

Niezwykle interesującym zagadnieniem jest praca zawieszenia oraz stabilizatorów. Samochód samodzielnie analizuje kształt drogi pokonany przez przednią oś i dopasowuje charakterystykę tylnego zawieszenia w czasie rzeczywistym do oczekiwanych nierówności.

Off road również dla mniej doświadczonych

Nowa Toyota Land Cruiser to także ukłon w stronę mniej doświadczonych kierowców terenowych. Samochód został zaprojektowany w taki sposób, aby w jak największym stopniu wspierać kierującego. Inteligentne systemy trakcji oraz zawieszenia pozwolą poczuć się pewniej na trudnej nawierzchni.

Podsumowując: Toyota po raz kolejny nie zawiodła swoich fanów. Oddając w ręce użytkowników nową wersję znanego modelu konstruktorzy zadbali o to, aby samochód był zarówno nowoczesny, bezpieczny, ale i nie pozbawiony znanego, drapieżnego charakteru.