Na tej zorganizowanej z rozmachem imprezie można zobaczyć wiele popularnych marek, wystawiających zupełnie nieznane nam modele. Niektóre co prawda znamy z nazwy, ale wyglądają zdecydowanie inaczej od europejskich.

Agya

Agya to mały miejski samochód opracowany specjalnie na potrzeby rynku indonezyjskiego, lecz wprowadzony także do sąsiednich krajów pod nazwami Wigo i Axia. Napędza go trzycylindrowy silnik 1.0 o mocy 65 KM. „Agya” w sanskrycie znaczy „szybki”. Model zadebiutował na Indonesia Auto Show w 2012 roku, a rok później wszedł do sprzedaży.

Yaris

Produkowany w Indonezji Yaris wygląda inaczej niż europejski model, jest też o 16 cm dłuższy. Napędza go benzynowy, czterocylindrowy silnik 1.5 VVT-i. Dostępny jest ze skrzynią manualną lub automatyczną.

Vios

Bliźniaczy model Yarisa hatchbacka, sedan Vios powstał z myślą o rynkach Azji i Pacyfiku. Od 2013 roku jest produkowany w Karawang w Indonezji. Wówczas wprowadzono do sprzedaży trzecią generację tego modelu.

Etios Valco

Do małych modeli należy także Etios w wersji hatchback (Valco). Sytuuje się pomiędzy europejskim Yarisem i Aygo. Etios rozpoczął swoją karierę w Indiach w 2010 roku, zaś do Indonezji trafił 3 lata później. Klienci mają do wyboru silnik benzynowy 1.2 VVT-i lub turbodoładowany silnik Diesla 1.4 D-4D.

Camry Hybrid

Toyota Camry to jeden z globalnych modeli Toyoty i najpopularniejszy samochód osobowy w USA. Średniej wielkości sedan w wersji hybrydowej napędza 2,5-litrowy silnik benzynowy VVT-i oraz silnik elektryczny o mocy 205 KM.

Mirai

Wśród pokazanych w Dżakarcie samochodów osobowych znalazł się model, którego jeszcze nie można kupić poza Japonią. We wrześniu trafi do sprzedaży w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Danii, a w październiku pojawi się w USA. Dlaczego Toyota pokazała go w Indonezji? Toyota Mirai to rewolucyjny model napędzany wodorem. Jego unikalny układ napędowy składa się z ogniw paliwowych emitujących czystą wodę i silnika elektrycznego. W ciągu najbliższych 2 lat Mirai będzie wchodził na kolejne rynki, dlatego wszyscy powinniśmy się powoli przyzwyczajać do jego widoku. 15 września rozpoczynają się targi we Frankfurcie, gdzie na pewno go nie zabraknie.

Toyota 86

Dwudrzwiowe sportowe coupe o mocy 200 KM, znane w Europie jako GT86, ma swoich fanów na całym świecie, także w Indonezji.

Rush

Siedmioosobowy SUV z napędem na 4 koła napędza silnik 1.5 VVT-i. Jest to dłuższy, bliźniaczy model Daihatsu Teriosa. Powstaje w fabryce Toyoty w Indonezji, skąd jest eksportowany w różne części świata.

Fortuner

Ten średniej wielkości SUV jest obecny na wielu rynkach na całym świecie. Powstaje w 9 fabrykach na kilku kontynentach, także w Indonezji. Klienci mają tam do wyboru 3 silniki Diesla i jeden benzynowy VVT-i, napędzające 2 lub 4 koła. Auto jest obecne na indonezyjskim rynku od 2005 roku, a ostatni lifting przeszło w 2011 roku.

Avanza

Subkompaktowy minivan o długości 414 cm to świetny samochód do jazdy poza miastem, z tylnym napędem i karoserią na ramie. Jest to bardzo popularny model, dostępny w Azji, Oceanii, Meksyku i Afryce. Jego sprzedaż przekroczyła milion egzemplarzy.

Avanza Velos

Bogatsza wersja Avanzy przypomina z zewnątrz stylistyką azjatyckie modele Lexusa.

Kijang Innova

Nieco większy, kompaktowy minivan ma indonezyjski rodowód. Tutaj jest produkowany i tutaj miał swoją prapremierę rynkową. Klienci mogą wybierać między silnikami 2.0 VVT-i, 2.7 VVT-i oraz dieslem 2.5 D-4D z systemem common-rail.

Alphard i Alphard Hybrid

Siedmio- lub ośmioosobowy minivan o długości 491,5 cm jest dostępny z silnikami benzynowymi 2.4 lub 3.5. Wersja hybrydowa korzysta ze specjalnie opracowanej dla hybryd jednostki 2.4, wspartej silnikiem elektrycznym. Pomimo dużych gabarytów i kanciastej karoserii auto zużywa tylko 6,7 l/100 km, dzięki czemu mieści się w japońskim standardzie Ultra-Low Emissions Vehicle.

Vellfire

Toyota Vellfire to nieco dłuższa i bardziej luksusowa wersja Apharda.

Nav1

Ten model sprzedawany jest na rynkach azjatyckich, także pod nazwą Noah. Ośmioosobowy minivan jest krótszy od Alpharda o 30 cm i o połowę tańszy. Napędza go 2-litrowy silnik benzynowy Valvematic o mocy 158 KM.

i-Road

Miejski pojazd elektryczny i-Road nie poddaje się łatwym klasyfikacjom. Powiedzieć, że jest to trzykołowy zadaszony skuter to duże uproszczenie. O wyjątkowości i-Roada decydują nie tylko niewielkie gabaryty, które pozwalają zająć jedynie ¼ miejsca parkingowego, połączone z komfortem i bezpieczeństwem samochodu. Największą radość sprawia prowadzenie auta, które na zakrętach przechyla się jak motor. Nowatorskie trójkołowe podwozie dostarcza wyjątkowych wrażeń z jazdy oraz doskonale amortyzuje nierówności nawierzchni.

Na indonezyjskich targach Toyota zaprezentowała japońską, jednomiejscową wersję i-Roada, wykorzystywaną w systemach car-sharingu w Tokio i Toyota City. Europejczycy mogą wypróbować dwuosobowe wersje tego modelu w Grenoble, gdzie krótkoterminowy wynajem tych pojazdów uzupełnia system komunikacji miejskiej