Toyota po raz drugi z rzędu przekroczyła pułap 10 milionów sprzedanych samochodów w ciągu roku. W 2015 roku wszystkie marki należące do Toyoty - Toyota, Lexus, Daihatsu i Hino – dostarczyły w sumie 10 151 000 nowych aut.
Sprzedaż Toyoty znacznie wzrosła w Europie Zachodniej (+7 %) i Środkowej (+18 %). Łączna sprzedaż na świecie jest niższa niż przed rokiem – o 0,8 % - ale konkurencja zanotowała większe spadki, zwłaszcza główny konkurent - Grupa Volkswagen.
Niemiecki koncern z Wolfsburga pod względem sprzedaży zakończył 2015 rok na dwuprocentowym minusie, dostarczając klientom 9 930 600 samochodów. Spadki zanotowały marki: Volkswagen Samochody Osobowe (- 4,8 %), Volkswagen Samochody Użytkowe (- 3,5 %), MAN (aż -14, %) i Scania (-4,0 %). Plusy w 2015 roku pojawiły się na kontach: Audi (+3,6 %), Skody (+1,8 %), Seata (+2,4 %) oraz Porsche (aż +18,6 %).
Toyota i Lexus | Daihatsu | Hino | Razem | |
Sprzedaż w Japonii | 1 498 000 | 610 400 | 61 200 | 2 169 500 |
Sprzedaz poza Japonią | 7 691 000 | 183 000 | 107 000 | 7 981 000 |
Łączna sprzedaż na świecie | 9 189 000 | 794 000 | 168 000 | 10 151 000 |